Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17 Heinä 2018 10:29

Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 14 viestiä ] 
 Sumu, jussipussi ja aikalainen 
Kirjoittaja Viesti
Ylihärmiö
Ylihärmiö

Viesti Sumu, jussipussi ja aikalainen
Sumu, jussipussi ja aikalainen:
Yrittäkää hillitä itsenne älkääkä täyttäkö ketjuja katkerilla kuittailuillanne liittyen allekirjoittaneen henkilöön tai ominaisuuksiin. Sellainen on trollaamista ja johtaa jatkuessaan kirjoitusoikeuksien poistoon. Te pystytte kyllä asialliseen ja aiheenmukaiseen keskusteluun. Paitsi tietysti jos toivotte pääsevänne "sananvapauden marttyyreiksi", niin siinä tapauksessa urpoilkaa ihan niin paljon kuin sielu sietää. PDT_Armataz_01_01

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)

27 Loka 2017 00:50
Profiili WWW
Sutki savolainen
Sutki savolainen

Viesti Re: Sumu, jussipussi ja aikalainen
Vilpitön anteeksi pyyntö jos koet tuleesi loukatuksi,Syy ei kuitenkaan ole katkeruudesta johtuvaa PDT_Armataz_01_12 eikä kateudestakaan.

27 Loka 2017 08:27
Profiili
SuuBaltti
SuuBaltti

Jaska kirjoitti:
Yrittäkää hillitä itsenne älkääkä täyttäkö ketjuja katkerilla kuittailuillanne liittyen allekirjoittaneen henkilöön tai ominaisuuksiin. Sellainen on trollaamista ja johtaa jatkuessaan kirjoitusoikeuksien poistoon. Te pystytte kyllä asialliseen ja aiheenmukaiseen keskusteluun. Paitsi tietysti jos toivotte pääsevänne "sananvapauden marttyyreiksi", niin siinä tapauksessa urpoilkaa ihan niin paljon kuin sielu sietää. PDT_Armataz_01_01

Enpä usko että yhdelläkään kirjoittajista olisi ollut motiivina katkeruus. Enempi sieltä paistoi halu antaa hyödyllinen vinkki, suoraan ilmaisten tai "kuittailemalla". Toinen puoli asiaa on tuo mainitsemasi seikka, että vinkit kohdistuivat henkilöön. Jos henkilö ei pidä vinkkejä hyödyllisinä, vaan loukkaavina, niin onhan sekin tietysti otettava huomioon.

Oma vinkkini, jonka sensuroit, oli joka tapauksessa tarkoitettu hyödynnettäväksi. Sitä vinkkiä itsekin pyrin noudattamaan.

27 Loka 2017 18:49
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

aikalainen kirjoitti:
Jaska kirjoitti:

Enpä usko että yhdelläkään kirjoittajista olisi ollut motiivina katkeruus. Enempi sieltä paistoi halu antaa hyödyllinen vinkki, suoraan ilmaisten tai "kuittailemalla". Toinen puoli asiaa on tuo mainitsemasi seikka, että vinkit kohdistuivat henkilöön. Jos henkilö ei pidä vinkkejä hyödyllisinä, vaan loukkaavina, niin onhan sekin tietysti otettava huomioon.

Oma vinkkini, jonka sensuroit, oli joka tapauksessa tarkoitettu hyödynnettäväksi. Sitä vinkkiä itsekin pyrin noudattamaan.

Se, että pakkomielteenomaisesti vie eri tilanteissa keskustelua olettamiinsa toisen virheisiin, täyttää kyllä nähdäkseni katkeruuden kriteerit: pahasti vihloo hampaankolossa silloin.

Sinä olet selittänyt pointtisi minulle ja minä omani sinulle - sen pitäisi riittää. Yhteisymmärrystä ei ole saavutettu, eikä sitä jankuttavalla kuittailullakaan tulla saavuttamaan.

Silloin kun et sano mitään uutta vaan toistelet jotain, josta on jo ketjuja, väärissä ketjuissa, perustelluinta on poistaminen siirtämisen sijasta.

27 Loka 2017 19:02
Profiili WWW
Ylihärmiö
Ylihärmiö

sumu kirjoitti:
Vilpitön anteeksi pyyntö jos koet tuleesi loukatuksi,Syy ei kuitenkaan ole katkeruudesta johtuvaa PDT_Armataz_01_12 eikä kateudestakaan.

Varmaan sitten se vanhuuden tuoma viisaus saa sinut heittelemään perustelemattomia, vähätteleviä kuittailuja.

27 Loka 2017 19:04
Profiili WWW
Sutki savolainen
Sutki savolainen

Jaska kirjoitti:
sumu kirjoitti:

Varmaan sitten se vanhuuden tuoma viisaus saa sinut heittelemään perustelemattomia, vähätteleviä kuittailuja.

Varmaankin näet itsesi vilpittömästi loukatuksi arvostelusta,syy luonollisesti on keskustelukumppanien katkeruus ja mieleen ei tule ollenkaan pohtia mikä omassa käytöksessä herättää närää.Voisitko kertoa mikä tässä väiteessä on trollausta?

27 Loka 2017 19:16
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

sumu kirjoitti:
Jaska kirjoitti:
sumu kirjoitti:

Varmaankin näet itsesi vilpittömästi loukatuksi arvostelusta,syy luonollisesti on keskustelukumppanien katkeruus ja mieleen ei tule ollenkaan pohtia mikä omassa käytöksessä herättää närää.Voisitko kertoa mikä tässä väiteessä on trollausta?

Kuten jo perustelin toisessa viestissä, kyllähän se katkeruudelta vaikuttaa, kun on sisäinen pakko kuittailla ja vähätellä eri ketjuissa. Ja kun itsekin tunnustat, että jokin "herättää närää", niin siinä taisi tulla vahvistus katkeruudellesi. PDT_Armataz_01_01

Tuossa ei ollut mitään trollausta, enkä ole siinä väittänyt sellaista olevankaan.

Ei muuten ole kritiikkiä leimata täysin perustelematta jotain "nuoruuden kaheliudeksi" jne. mitä sinä harrastat. Muistat kai mitä olet itse kirjoittanut? Vai kännissäkö riehuit täällä?

27 Loka 2017 19:30
Profiili WWW
Sutki savolainen
Sutki savolainen

Miltä arvelet tämän keskustelun vaikuttavan ulkopuolisen silmin PDT_Armataz_01_29

27 Loka 2017 20:13
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

sumu kirjoitti:
Miltä arvelet tämän keskustelun vaikuttavan ulkopuolisen silmin PDT_Armataz_01_29

Samalta kuin ne aiemmat kuittailutkin. PDT_Armataz_01_01
Juuri tällaista yritän karsia foorumilta, mutta se vaatii teidän osallistumistanne.

27 Loka 2017 20:18
Profiili WWW
SuuBaltti
SuuBaltti

Jaska kirjoitti:

En kuittaillut, ainakaan viimeeksi poistamassasi ketjunpätkässä. Olen kuittaillutkin joskus, mutta aina vasta sen jälkeen, kun joku muu on sen aloittanut, yleensä sinä.

Sinulla tuntuu olevan omat säännöt itsellesi ja erityissäännöt muutamille muille kirjoittajille. Esimerkiksi minun esitykseni tyrmäät yleensä aika räikein sanan kääntein, ellei niille ole osoittaa jotain pätevää tieteellistä perustaa. Toisaalta muutamat muut kirjoittavat aivan samalla tavalla, nostaen jatkuvasti esille samaa teoriaansa, ilman että siihen puutut, saatikka esittäjää mollaisit.

Olet oikeassa siinä, että on turha jankata erimielisyyksiä useassa eri ketjussa. Viittaus niihin tulisi kuitenkin sallia. Olen siis samaa mieltä kanssasi siitä, että foorumi paranee aloittamillasi toimenpiteillä ja turhien ketjun oksien katkomisella.

En silti ymmärrä miksi kaikki tyyliisi liittyvä keskustelu piti karsia. Liittyykö se jotenkin poliittiseen uraasi vai mihin? On - off oli enimmäkseen asiaa ja olisi valaissut monille ajattelutapaasi ja siihen olisi ollut hyvä viitata, kun keskustelu jossain ketjussa jumiutuu siihen.

Lisäksi monet foorumin aiheista ovat sellaisia, että ne eivät perustu puhtaasti tieteeseen tai ainakaan kaikki ei ole suoraan perusteltavissa todisteilla. Siksi nykyinen moderointimallisi haittaa keskustelua. Heti, kun otetaan esille sinun tapasi ajatella asioita, joka siis poikkeaa tavallisesta, poistat siitä alkaneen rönsyn. Voisit sen sijaan viitata toiseen ketjuun, että tämä nyt on taas esim. On - off asiaa, kirjoittele jussipussi sinne, jos sinulla on siitä uutta sanottavaa.

Politiikka osio on valtakunnan tasollakin suurimmassa määrin mielipideasiaa. Silti poistit rönsyn, vaikka jo useampi viesti aiemmin oltiin karattu otsikon aiheesta. Aloitettuasi uudistuspolitiikkasi foorumilla en ole muualle kommentoinut tapaasi ajatella, mutta ajattelin sen tuohon sopivan, kun itse toit korostetusti esille miten ajattelet ihmisten tuperyydestä ja sen hoidosta. Se on sinun mielipiteesi. Minä en saanut esittää omaani.

En ole katkera. Haluaisin jutella samoilla säännöillä. En halua opettaakkaan sinua, koska minusta ei siihen ole. Aikalaista sinun kannattaisi kuitenkin kuunnella tai vähintään lukea.

27 Loka 2017 20:33
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

jussipussi kirjoitti:
Jaska kirjoitti:

En kuittaillut, ainakaan viimeeksi poistamassasi ketjunpätkässä. Olen kuittaillutkin joskus, mutta aina vasta sen jälkeen, kun joku muu on sen aloittanut, yleensä sinä.

Minä kommentoin asiaa, en jauha sinun ominaisuuksistasi monessa ketjussa. Vain mustavalkoinen henkilö voi kuvitella, että perustelemattoman hypoteesin kutsuminen fantasiaksi on sama asia kuin toisen ominaisuuksien ruotiminen.

jussipussi kirjoitti:
Sinulla tuntuu olevan omat säännöt itsellesi ja erityissäännöt muutamille muille kirjoittajille. Esimerkiksi minun esitykseni tyrmäät yleensä aika räikein sanan kääntein, ellei niille ole osoittaa jotain pätevää tieteellistä perustaa. Toisaalta muutamat muut kirjoittavat aivan samalla tavalla, nostaen jatkuvasti esille samaa teoriaansa, ilman että siihen puutut, saatikka esittäjää mollaisit.

Tässäkin on kyseessä ihan eri tasojen asiat. Sinun hypoteesisi ei ole uskottava, koska on vastakkaista todistusaineistoa. Sitten taas kun ei ole todisteita puoleen eikä toiseen vaan useampi uskottava vaihtoehto, niillä saa ihan vapaasti spekuloida.

jussipussi kirjoitti:
Olet oikeassa siinä, että on turha jankata erimielisyyksiä useassa eri ketjussa. Viittaus niihin tulisi kuitenkin sallia. Olen siis samaa mieltä kanssasi siitä, että foorumi paranee aloittamillasi toimenpiteillä ja turhien ketjun oksien katkomisella.

Hienoa.

jussipussi kirjoitti:
En silti ymmärrä miksi kaikki tyyliisi liittyvä keskustelu piti karsia. Liittyykö se jotenkin poliittiseen uraasi vai mihin? On - off oli enimmäkseen asiaa ja olisi valaissut monille ajattelutapaasi ja siihen olisi ollut hyvä viitata, kun keskustelu jossain ketjussa jumiutuu siihen.

Jos haluat jatkaa siitä aiheesta, mene sinne ketjuun - älä jauha aiheesta ihan väärissä ketjuissa. Siitä saa oikeasti vaikutelman kuin velloisitte katkeruudessanne päivät pitkät, pystymättä keskittymään ketjujen aiheiden mukaisiin keskusteluihin.

jussipussi kirjoitti:
Lisäksi monet foorumin aiheista ovat sellaisia, että ne eivät perustu puhtaasti tieteeseen tai ainakaan kaikki ei ole suoraan perusteltavissa todisteilla. Siksi nykyinen moderointimallisi haittaa keskustelua. Heti, kun otetaan esille sinun tapasi ajatella asioita, joka siis poikkeaa tavallisesta, poistat siitä alkaneen rönsyn. Voisit sen sijaan viitata toiseen ketjuun, että tämä nyt on taas esim. On - off asiaa, kirjoittele jussipussi sinne, jos sinulla on siitä uutta sanottavaa.

Siirrän kommentit uuteen tai toiseen ketjuun, jos niissä on sisältöä. Jos ei ole muuta sisältöä kuin "sinä olet tuollainen", niin en näe mitään järkeä säilyttää niitä - roskiin sellaiset kuuluvat.

jussipussi kirjoitti:
Politiikka osio on valtakunnan tasollakin suurimmassa määrin mielipideasiaa. Silti poistit rönsyn, vaikka jo useampi viesti aiemmin oltiin karattu otsikon aiheesta. Aloitettuasi uudistuspolitiikkasi foorumilla en ole muualle kommentoinut tapaasi ajatella, mutta ajattelin sen tuohon sopivan, kun itse toit korostetusti esille miten ajattelet ihmisten tuperyydestä ja sen hoidosta. Se on sinun mielipiteesi. Minä en saanut esittää omaani.

En poista heti, jos ohiaiheilu jää pariin kommenttiin. Jos sivupolku lähtee kasvamaan, silloin se siirretään omaksi aiheekseen tai - jos kommentit ovat turhia - poistetaan.

27 Loka 2017 20:41
Profiili WWW
SuuBaltti
SuuBaltti

Jaska kirjoitti:
Se, että pakkomielteenomaisesti vie eri tilanteissa keskustelua olettamiinsa toisen virheisiin ...

Oletukset "toisen virheistä" ovat toki oletuksia, mutta perustuvat aineistoon, joka käsittää noin 6500 viestiä.

Pakkomielteenomaisuus selittyy paremminkin sillä, että ne oletetut toisen virheet toistuvat ja että ne eivät ole aivan harmittomia.

28 Loka 2017 11:13
Profiili
SuuBaltti
SuuBaltti

Jaska kirjoitti:
Minä kommentoin asiaa, en jauha sinun ominaisuuksistasi monessa ketjussa. Vain mustavalkoinen henkilö voi kuvitella, että perustelemattoman hypoteesin kutsuminen fantasiaksi on sama asia kuin toisen ominaisuuksien ruotiminen.

Niin, tässä jatkat taas minun ominaisuuksieni ruotimista tai ainakin slnäkemystäsi niistä, vaikka muuta väität. Sinä saat arvostella minua, minä en sinua.

Mitä tulee harrastaamasi arvosteluun minua kohtaan, niin olet muistanut sisällyttää sen useimpiin vastauksiisi joita olet kysymyksiini tai kommentteihini antanut viime kuukausina ja ketjuista riippumatta.

Jaska kirjoitti:
Tässäkin on kyseessä ihan eri tasojen asiat. Sinun hypoteesisi ei ole uskottava, koska on vastakkaista todistusaineistoa. Sitten taas kun ei ole todisteita puoleen eikä toiseen vaan useampi uskottava vaihtoehto, niillä saa ihan vapaasti spekuloida.

Jep, ihan ok peruste. Pyydän muistamaan tämän myös muiden kirjoittelijoiden kohdalla.

Muistutan myös, että on aivan eri asiaa, että jos minä olen kehitellyt rinnakkaisen mallin, joka periaatteessa on mahdollinen ja järkeväkin, mutta voimassa oleva on paremmin perusteltu niin myös minä pidän voimassa olevaa parempana ja todennäköisempänä. Jostain syystä olet ottanut asiaksesi aivopesuoperaation, jossa koko ajan määrätietoisesti väität minun pitävän jääräpäisesti omaa malliani parempana. Minusta käytöksesi täyttää trollauksen tunnusmerkistön tässä yhteydessä.

Jaska kirjoitti:

jussipussi kirjoitti:

Jos haluat jatkaa siitä aiheesta, mene sinne ketjuun - älä jauha aiheesta ihan väärissä ketjuissa. Siitä saa oikeasti vaikutelman kuin velloisitte katkeruudessanne päivät pitkät, pystymättä keskittymään ketjujen aiheiden mukaisiin keskusteluihin.

No kun poistit kaikki ne ketjut. Ei voi mennä.

Jaska kirjoitti:
Siirrän kommentit uuteen tai toiseen ketjuun, jos niissä on sisältöä. Jos ei ole muuta sisältöä kuin "sinä olet tuollainen", niin en näe mitään järkeä säilyttää niitä - roskiin sellaiset kuuluvat.

Aivan oikea menettely. Viimeiseksi poistamassasi ketjun pätkässä en ehtinyt edes esittää asiaani kunmolla, joka kyllä olisi liittynyt tyyliisi ja käsitykseesi kanssasi käymistäsi keskusteluista. Mielestäni se on aivan relevantti keskustelun aihe.

Jadka kirjoitti:
En poista heti, jos ohiaiheilu jää pariin kommenttiin. Jos sivupolku lähtee kasvamaan, silloin se siirretään omaksi aiheekseen tai - jos kommentit ovat turhia - poistetaan.

Taas kommentit menivät mielestäsi turhiksi, kun niissä arvioitiin sinun mielipidettäsi. Turhia ne ehkä olisivatkin, ellet olisi poistanut kaikkea siihen liittyvää kirjoittelua moderointipuuskassasi.

28 Loka 2017 11:58
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

Kiitos kun todistitte, että teillä tosiaan on vakava pakkomielle minun kommunikointitapani "virheistä". PDT_Armataz_01_01

Sanon tämän vielä kerran: se aihe ei kuulu foorumille.
Jos haluatte itkeä siitä aiheesta, itkekää toisillenne, tai voitte laittaa minulle yksityisviestiä, niin annetaan palaa aiheesta oikein kunnolla! Valitettavasti osaan arvata jo teidät tuntien, että se vain saisi teidät vellomaan entistä syvemmällä katkeruudessanne, eli entistä vähemmän osaisitte enää vastapalautteeni jälkeen keskustella täällä asiallisesti yhtään mistään.

Survokaa siis minua koskevat mielipiteenne syvälle sinne minne aurinko ei paista, ja yrittäkää nousta katkeruutenne yläpuolelle ja keskustella tällä foorumilla aiheista asiallisesti ja järkevästi. Mikäli ette siihen pysty, poistan IP-osoitteiltanne kirjoitusoikeudet, eikä se ole nykyisellään edes mikään menetys foorumille.

Fiksuinta mitä voitte nyt tehdä, on vaimentaa egonne turha ylpeys, ottaa neutraali ja objektiivinen mielentila ilman viholliskuvitelmia sekä alkaa kommentoida täällä niin, että teillä olisi jotain annettavaa foorumin aiheisiin.

Pysäytän tämän ikiliikkujan taas tähän, eli ketju lukitaan.
Jätän tämän kuitenkin tänne muistoksi, että voitte sitten vanhoina ja viisastuneina nähdä, kuinka kerran annoitte pikkumaisen katkeruuden sumentaa järkevyytenne.

28 Loka 2017 19:01
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi   [ 14 viestiä ]