LOGOKILPAILU!

LUE ENSIN TÄÄLTÄ SAMANNIMINEN VIESTI!

LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Jaska » 07 Marras 2013 11:42

Foorumin yläpalkkiin pitäisi saada foorumin nimi, joko pelkästään hienona tekstinä tai sitten jonkinlaisena kuvana. En ole tyytyväinen tuohon omaan Paint-räpellykseeni.

Täten julistan logokilpailun käyntiin!

Toimintakaava:
- Rekrytoi sukulaiset ja kaverit räpelt... taiteilemaan piirrosohjelmillaan.
- Kriteeri: logo sisältää foorumin nimen "Muinainen Suomi" ja mahdollisesti kuva-aiheita, ornamentteja tahi muita kikkailuja. Pienemmällä kirjasinko'olla saa olla muuta tekstiä, esim. jonkinlainen omaperäinen slogan eli iskulause/motto. (esim: "Koska olet sen arvoinen", "Nyt vain ysiysi!", "Puhdas koti vetää puoleensa")
- Säädetään ensimmäiseksi määräpäiväksi 30.11.2013; jos tyydyttävää ehdotusta ei löydy, aikaa voidaan jatkaa.
- Valinta tehdään demokraattisesti, eli ehdotuksista laaditaan avoin äänestys rekisteröityneille jäsenille, ja eniten ääniä saanut ehdotus valitaan. HUOM! Ei ole suotavaa rekrytoida uusia jäseniä pelkästään kannattamaan omaa ehdotustaan. :wink:
- (Epämääräisen) maineen ja kunnian lisäksi voidaan pohtia pientä palkkiota/palkintoa - jos palkintoideoita tulee...


P.S. Jos kuvasta muokkaa omanlaisensa, tekijänoikeutta ei rikota. Mitään tunnettua taideteosta ei ehkä silti kannata tarjota.
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja putkonen » 07 Marras 2013 15:47

Minua ei tämä nykyinen logo häiritse ollenkaan. Löytyyhän siitä kultainen leikkauskin muutamaan otteeseen. Ja symboliikkaa: mielessä vilahtaa jopa sotkan munaKuva. Jos Varttia-Vaille-Nörtti-PojallaniKuva on viikonloppuna aikaa, niin Putkosetkin osallistuvat logo-kilpailuun. Ensin pitää kyllä suunnitella joukkueellemme oma logo, kilpailuasut, lippuKuva, viiri, kaulahuivi, treenata cheerleaderitKuva ja orkesteriKuva, hankkia sponsori, mennä harjoitusleirilleKuva...
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Tuohikirje » 07 Marras 2013 22:50

Vaikka aikaa on osallistua vaikka lampaat söisi, niin antaudun kilpailuun hienolla logoehdotuksellani.

Taiteellisessa näkemyksessäni on karjalainen kivipiirroskuvio hevosenpää, miekka Euran Pappilanmäeltä, ruuhi Forssan Pyhäjärveltä sekä ajankohtaisesti uhrikivi Lemiltä.

Tapiksi lätkäisin reilusti väriä. Saa arvostella vapaasti ja tehdä parempia (vaikka tätä epäilen).

Copyright itse taiteilija eli Tuohikirje © ja kilpailu potkaistu käyntiin.

Kuva

ps Mahdollisista "kokorajoitteista" ei mainittu, joten otin vapauksia tässä kohtaa.
Tuohikirje
Kielevä karjalainen
Kielevä karjalainen
 
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Tammi 2012 22:13

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Jaska » 08 Marras 2013 08:50

Hienoa, ensimmäinen ehdotus tullut ja lisää uhattu tuotettavan! Erittäin kaunis ja symbolisesti merkittävä kokonaisuus Tuoharilla.

Kuvan koko on vapaa, mutta tekstin ko'on suhde kuvan korkeuteen olisi hyvä pitää riittävänä, niin että foorumin nimi erottuu ilman että yläpalkkia venytetään kovin korkeaksi. Leveys puolestaan saa olla kapea (jolloin logo asettuu yläpalkin keskelle kuten nykyisessä) tai leveä (jolloin logo täyttää laajemminkin yläkenttää ja mahdollistaa esim. isomman tekstin).
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Tuohikirje » 08 Marras 2013 19:36

Eli suomeksi sanottuna minulla olisi hyvä olla isompi foorumin nimi?
Voin tehdä luomuksestani myös pyöreän tarvittaessa (yleisön pyynnöstä).
Jos siitä ei pidä kukaan muu kuin minä itse niin annan olla toistaiseksi näin :mrgreen: .
Tuohikirje
Kielevä karjalainen
Kielevä karjalainen
 
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Tammi 2012 22:13

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Jaska » 09 Marras 2013 00:16

Tuohikirje kirjoitti:Eli suomeksi sanottuna minulla olisi hyvä olla isompi foorumin nimi?
Voin tehdä luomuksestani myös pyöreän tarvittaessa (yleisön pyynnöstä).
Jos siitä ei pidä kukaan muu kuin minä itse niin annan olla toistaiseksi näin :mrgreen: .

Ei tuon tarvitse olla isompi, nythän teksti on suhteessa kuvan korkeuteen jo paljon isompi kuin tämänhetkisessä tunnuskuvassa. Ja koristeellisempi fonttikin. Itse ehkä pitäisin tuon sinun kuvasi mieluummin kulmikkaana kuin pyöreänä. Tykkään kyllä! Mutta ei julisteta mitään ennen kuin nähdään haastajat ja päästään äänestämään.

Muiltakin toivoisin jotain symboliikan sanallista avaamista tässä ketjussa, ellei taiteilijuus sitä estä - oivallukset saattavat lisätä kannatusta.
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Sigfrid » 09 Marras 2013 11:54

Naisnäkökulma olisi hyvä olla mukana, onhan maatamme vanhoissa lähteissä kutsuttu naisten maaksi :). Vanhat korut ja käyttöesineet olisivat inspiroivia. Hyvä tuo Tuohikirjeen asetelmakin on. Tk = suomixena ;)
Sigfrid
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 6532
Liittynyt: 16 Helmi 2011 12:09

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Jola » 09 Marras 2013 12:35

Hei. Tuohikirjeen ensimmäinen ehdotus vaikuttaa hyvältä ja luontevalta. Tuollainen vaakasuora suorakaide on hyvä muoto tähän tarkoitukseen. Voisi olla ehkä hieman pitempi ja samalla matalampi.
Jola
YDNA: N-BY30452 Pre-Savo (YFullin mukaan N-YP6269), mtDNA: H45a. Juuret pääosin Savosta ja Kainuusta
Jola
Sutki savolainen
Sutki savolainen
 
Viestit: 502
Liittynyt: 16 Helmi 2011 21:58
Paikkakunta: Tampere

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Taavetti » 09 Marras 2013 15:32

Jola kirjoitti:Hei. Tuohikirjeen ensimmäinen ehdotus vaikuttaa hyvältä ja luontevalta. Tuollainen vaakasuora suorakaide on hyvä muoto tähän tarkoitukseen. Voisi olla ehkä hieman pitempi ja samalla matalampi.


samaa mieltä täällä
Arvosta ja tutki vanhaa, niin voit ymmärtää uuttakin.
Avatar
Taavetti
Sutki savolainen
Sutki savolainen
 
Viestit: 645
Liittynyt: 16 Helmi 2011 14:42
Paikkakunta: puttaalainen

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja putkonen » 09 Marras 2013 17:08

Sigfrid kirjoitti:Naisnäkökulma olisi hyvä olla mukana, onhan maatamme vanhoissa lähteissä kutsuttu naisten maaksi...


Onhan Tuohikirjeen ehdotuksessa naisnäkökulma: naisethan niitä paatin/ruuhen soutajia aina olivat. Ämmä souti ja Äijä nosti verkkoja ja koskaan ei isännän mielestä hameväki osannut soutaa tarpeeksi hyvin.


"Mitäs huano huakaa, kun turva on reesä", sanoi mies vaimolleen, kun tämä rekeä vetäessään ähisi. Näin siis naisnäkökulma Saast... anteeksi Vamma... anteeksi Sastamalassakin.
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Sigfrid » 09 Marras 2013 19:48

putkonen kirjoitti:
Sigfrid kirjoitti:Naisnäkökulma olisi hyvä olla mukana, onhan maatamme vanhoissa lähteissä kutsuttu naisten maaksi...


Onhan Tuohikirjeen ehdotuksessa naisnäkökulma: naisethan niitä paatin/ruuhen soutajia aina olivat. Ämmä souti ja Äijä nosti verkkoja ja koskaan ei isännän mielestä hameväki osannut soutaa tarpeeksi hyvin.




Kyllähän naiset soutaa ossaa, mutta se huopaaminen ja eripari soutaminen ja huopaaminen onnistuu vain miesten eriparisilla aivopuoliskoilla :idea:
Sigfrid
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 6532
Liittynyt: 16 Helmi 2011 12:09

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja putkonen » 09 Marras 2013 20:19

Sigfrid kirjoitti:Kyllähän naiset soutaa ossaa, mutta se huopaaminen ja eripari soutaminen ja huopaaminen onnistuu vain miesten eriparisilla aivopuoliskoilla


Höh! Ei totisesti, Sigi! Minä olen meidän perheessä ainoa, joka hallitsee huopaamisen ja eriparisoudun -karvan tarkkuudella ja täydellisesti!Kuva Meidän miesten aivopuoliskot eivät siihen kykene alkuunkaan. "Souda sää, Mamma!", onkin meillä vakiolause, kun tulee soutamisesta puhe. No autolla ajoon takaperin tämä minun kohdallani pätee, mutta ei kyllä soutamiseen! Niin että, älä Tuohikirje, vaan pistä siihen Muinainen Suomi-logoosi auton kuvaa. Siitä menee samalla se naisnäkökulma!
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Sigfrid » 09 Marras 2013 21:42

Minulla on kaksoisputkiaivot, joissa asiat liikkuvat aina kahteen suuntaan samanaikaisesti :!:

Ei onnistu minulta kuvan teko, mutta nelikentät ja piirakat jäivät mieleen työelämästä. Siis neljään osaan jaettu piirakka, jossa yksi osa edustaa kulttuuria, toinen visuaalisia elementejä, esim. vanhoja taide-eineitä, kolmas sotaa, aseita ja uhoa ja neljäs myyttejä.
Sigfrid
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 6532
Liittynyt: 16 Helmi 2011 12:09

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja putkonen » 09 Marras 2013 22:46

Sigfrid kirjoitti:Minulla on kaksoisputkiaivot, joissa asiat liikkuvat aina kahteen suuntaan samanaikaisesti


Voi, kun minullakin olisi sellaiset! Saisi auton kulkemaan sievästi takaperinkin ja vieläpä haluamaansa suuntaan. No niin kauan kun myyvät kaupassa leveää ruskeaa pakettiteippiä, jolla saa takapuskuria kiinnitettyksi autoon, niin ei se niin paljon oikeastaan haittaa. Meille naisväelle on vuosituhansien aikana kehittynyt jonkinlainen geenimutaatio, joka auttaa veneen ohjauksessa. Ehkä sellainen joskus tulevina vuosituhansina syntyy takaperin autoiluakin avittamaan.

Tuohikirjeen kuvasta vielä vähäsen: Kuvan leveys on hyvin sopusuhtainen korkeuden suhteen ja sininen sävy yläkulmassa on kivasti vähän violettiin kihtaava ja oikeassa alareunassa violettia on runsaamminkin: foorumisivulle syntyy silmää miellyttävä kolmisointu vihreä-oranssi-violetti.

Aivomme muuten aistivat värit kolmen värin: violetti-oranssi-vihreä sekoituksena (ei suinkaan punaisen-sinisen-keltaisen yhdistelmänä, kuten kemiallisesti värejä luodessa).
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Tuohikirje » 10 Marras 2013 14:48

Vaikka olen paras soutaja ja hevosten kouluttaja niin odottelen miesväeltä vaikka niitä Sigfrudin mainitsemia piirakoita 30.11.2013 asti.

Mikä kilpailu se on jos nostetaan heti kädet pystyyn? :mrgreen:

Voin muokata ap ehdotustani, myös korun ylhäälle oik tarvittaessa.
Tuohikirje
Kielevä karjalainen
Kielevä karjalainen
 
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Tammi 2012 22:13

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja putkonen » 10 Marras 2013 16:46

Tuohikirje kirjoitti:Vaikka olen paras soutaja ja hevosten kouluttaja...


Eike mös he ylessytyte kyntelete/ia pane wacan ala/
mutta kynttelialghan päle/walgahaseman caikillen nijilen/
iotca hoones ouat.

-Mikael Agricola 1548-
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Tuohikirje » 11 Marras 2013 10:25

Totta, ja:

Matt 6:22 Silme on rumin walkeus/ Jos sis sinun silmes ombi yxikertainen/ nin sinun coco rumijs on walkia.
Tuohikirje
Kielevä karjalainen
Kielevä karjalainen
 
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Tammi 2012 22:13

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Jaska » 11 Marras 2013 11:49

Jos tälle linjalle lähdetään, niin perästä kuuluu:
"Nytt teke woimatoin lapsi täydhe haauat ia sinisyden eli punaisudhen, se quin wanhembi 7 . wuotta on, ia nuorembi 15. wuotta maxakan 12. äyri Riuinomasta, ia 12. äyri haaua sacko, ios ne wigasta ouat."
http://www.helsinki.fi/vvks/tekstit/150 ... index.html

Och samma på vaikea, vanhanaikainen fontti.
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja putkonen » 11 Marras 2013 15:02

Samalla sivulla vielä Naisten Maan (ruots. Kvinnaland eli Kainuu) Miesten näkökulma:
Ehkä Iumala on andanut waimon miehelle apulaisexi ia alimmaisexi, quitengin ei oriaxi eli ialka portahaxi...Kuva
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

Re: LOGOKILPAILU!

ViestiKirjoittaja Tuohikirje » 11 Marras 2013 17:06

Saatiinko 1. varoitus päämuoksaajalta vai oliko tuo jäähy?

Ilm 1:11 Mine olen se A ia O/ se ensimeinen ia se Wimeinen.


Ja minä kun olen oikea pakana niin en usko Raamatun epätasa-arvoon ensinkään.

:mrgreen:
Tuohikirje
Kielevä karjalainen
Kielevä karjalainen
 
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Tammi 2012 22:13

Seuraava

Paluu Foorumin säännöt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa