Nimimerkit ja sukupuoli (PUTKOSKAN PLOK!)

Tänne kaikki mikä ei muualle sovi.

Nimimerkit ja sukupuoli (PUTKOSKAN PLOK!)

ViestiKirjoittaja putkonen » 27 Tammi 2012 11:47

Jaettu Siipien kärkiväli -ketjusta:
http://p1.foorumi.info/muinainensuomi/viewtopic.php?t=341&sid=4cc294a7b398aeeb21bb19b0b9ac92b9

------------



Jaska kirjoitti:Naaras?! Olen yllättynyt... Ihan vain siksi, ettei se ole tullut esiin mistään viestistä, toisin kuin yleensä naaraiden kohdalla.


Oikeastaan olen tarkoituksella ollut korostamatta sukupuoltani, koska en haluaisi, että juttujani luettaisiin "ämmien höpinää"- tai "edistyksellinen feministi"-filtterin läpi. Olen "teknisen puolen" naisia koulutukseltani ja tottunut puuhailemaan "miehisten" aiheiden parissa. Vähän väliä joudun kuitenkin kohtaamaan ennakkoluuloja: naisten kuulemma kuuluu olla kiinnostuneita muista asioista (vähän söpömmistä!). Tykkäisin olla vaan homo sapiens muiden homo sapiensien joukossa. Niin että siksi.
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

ViestiKirjoittaja putkonen » 27 Tammi 2012 13:17

Jaska kirjoitti:Ainakin minä olen kehittänyt sellaisen nettivaiston/haisun, että jos se on neutraali, se on mies, ja jos se kertoo naaraudestaan, se on naaras. Joillain foorumeilla kun sukupuoli merkitään, niin sitä pystyy vertaamaan.


Vielä pieni johdatus naaraiden psykologiaan:

Tältä foorumilta (muuten tosi mukava foorumi) löytyvät nimimerkit Jaska, Sigfrid, Taavetti, Make jne. eli nimimerkkejä, jotka ovat koiraiden etunimiä ja uskaltaisin väittää, että suurin osa näistä onkin koiraita. Mutta missä ovat Idaoliviat ja Almaelinat? Jos naaraat ja koiraat esiintyvät tällä foorumilla suurinpiirtein fifty-fifty, niin keitä ovatkaan neutraalit nimimerkit: putkonen,...? :wink:
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

ViestiKirjoittaja Jaska » 27 Tammi 2012 15:29

Putkonen kirjoitti:Oikeastaan olen tarkoituksella ollut korostamatta sukupuoltani, koska en haluaisi, että juttujani luettaisiin "ämmien höpinää"- tai "edistyksellinen feministi"-filtterin läpi. Olen "teknisen puolen" naisia koulutukseltani ja tottunut puuhailemaan "miehisten" aiheiden parissa. Vähän väliä joudun kuitenkin kohtaamaan ennakkoluuloja: naisten kuulemma kuuluu olla kiinnostuneita muista asioista (vähän söpömmistä!). Tykkäisin olla vaan homo sapiens muiden homo sapiensien joukossa. Niin että siksi.

Saat toki olla! Viestit puhukoot puolestaan, ei sukupuolella netissä mitään käytännön merkitystä ole: tuomio tulee sisällön perusteella. :)

Hmph, vai ei muinaisuus sitten ole söpskä aihepiiri...

putkonen kirjoitti:Vielä pieni johdatus naaraiden psykologiaan:

Tältä foorumilta (muuten tosi mukava foorumi) löytyvät nimimerkit Jaska, Sigfrid, Taavetti, Make jne. eli nimimerkkejä, jotka ovat koiraiden etunimiä ja uskaltaisin väittää, että suurin osa näistä onkin koiraita. Mutta missä ovat Idaoliviat ja Almaelinat? Jos naaraat ja koiraat esiintyvät tällä foorumilla suurinpiirtein fifty-fifty, niin keitä ovatkaan neutraalit nimimerkit: putkonen,...? :wink:
:)
Hmm, Pystysen tiedän mieheksi, ja muutenkin sukunimi lempinimenä -käytäntö liittyy kokemusteni perusteella useammin miehiin. Sitä paitsi (jälleen subjektiivisten kokemusteni perusteella) tämän aihepiirin foorumeilla ei yleensä liene edes puolta naisia...

Mutta mielenkiintoinen havainto kyllä tuo nais-etunimien vähyys nimimerkkeinä.
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja putkonen » 27 Tammi 2012 19:02

Kuulin kerran, kun mieheni leukaili siskolleen, että olet ihan pingviinin näköinen. No vähän pingviinin mallinen miehenikin on (se Keski-Aasialainen), lyhyet siivet ja takajalat. Minä olen puolestani leveäharteinen gorillanaaras (tosin sekä ylä-että alaulottimet ovat suhteessa ruhoon pitkät) ja arvatkaa mitä tuli, kun pingviini ja gorilla risteytettiin: lapsista tuli kirahveja (pitkät jalat ja kaula)! (Kuulin kerran, kun pikkuveli haukkui isoaveljeä, että olet tosi ruma mies, ihan kuin kirahvi!)
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

ViestiKirjoittaja Taavetti » 27 Tammi 2012 22:22

putkonen kirjoitti:Tältä foorumilta (muuten tosi mukava foorumi) löytyvät nimimerkit Jaska, Sigfrid, Taavetti, Make jne. eli nimimerkkejä, jotka ovat koiraiden etunimiä ja uskaltaisin väittää, että suurin osa näistä onkin koiraita.

Kerran aloittamani mittaus keskeytyi yllättävän ja kiireellisen asian vuoksi. Vielä joskus ehdin mittaamaan, mutta en vielä. Avasin editorin tuon sukupuolisten nimimerkkien vuoksi, nimittäin huolimatta miehisestä nimimerkistäni, eräällä foorumilla muutamat käyttäjät olivat melko varmoja, että olen nainen. Varmuudeksi kerron, että kyllä minä miehestä koetan käydä.
Arvosta ja tutki vanhaa, niin voit ymmärtää uuttakin.
Avatar
Taavetti
Sutki savolainen
Sutki savolainen
 
Viestit: 645
Liittynyt: 16 Helmi 2011 14:42
Paikkakunta: puttaalainen

ViestiKirjoittaja putkonen » 28 Tammi 2012 13:53

Taavetti kirjoitti:Avasin editorin tuon sukupuolisten nimimerkkien vuoksi, nimittäin huolimatta miehisestä nimimerkistäni, eräällä foorumilla muutamat käyttäjät olivat melko varmoja, että olen nainen. Varmuudeksi kerron, että kyllä minä miehestä koetan käydä.


Mää ajattelin kirjotta ny täl kolmannel kotimaisel, kon aivot tuntu olevan tänäpaamust jotenki solmus. Koettakka kestä. Emmää kyll ikän olis Taavetti naiseks luullu, sil on nii miähekkä harrastuksekki, se mettäs ja luannos kulkemine on jotenki miähel sopiva puuhailu. Make tykkä autoist ja Jaska on kyll kaikke muut ko naise näköne tosa kuvas sen hattuns kans. Ja Jaakko-nimiki on tosi harvinaine naisihmisil. Pektopahillaki on semmose miähekkä otte. Mut vähä helpottunnu olo mul kyl on tämän outingi jälkke ollu, vähä niinkon Perliini pormestaril, kon se paljast, ett tykkä enemmä miähist ko naisist. Emmää sitä kyl tarkottannu, ett kaikk joutu nyt tekemä sama outingi kon mää tei. Se o iha sama, niinkon Jaska sanos, ettei se tuamio siit tul, ett onk nimimerkki HelläLempi taik AleksanteriSuuri, vaan siit sisällöst.
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

ViestiKirjoittaja Jaska » 28 Tammi 2012 14:22

putkonen kirjoitti:
Taavetti kirjoitti:Avasin editorin tuon sukupuolisten nimimerkkien vuoksi, nimittäin huolimatta miehisestä nimimerkistäni, eräällä foorumilla muutamat käyttäjät olivat melko varmoja, että olen nainen. Varmuudeksi kerron, että kyllä minä miehestä koetan käydä.


Mää ajattelin kirjotta ny täl kolmannel kotimaisel, kon aivot tuntu olevan tänäpaamust jotenki solmus. Koettakka kestä. Emmää kyll ikän olis Taavetti naiseks luullu, sil on nii miähekkä harrastuksekki, se mettäs ja luannos kulkemine on jotenki miähel sopiva puuhailu. Make tykkä autoist ja Jaska on kyll kaikke muut ko naise näköne tosa kuvas sen hattuns kans. Ja Jaakko-nimiki on tosi harvinaine naisihmisil. Pektopahillaki on semmose miähekkä otte. Mut vähä helpottunnu olo mul kyl on tämän outingi jälkke ollu, vähä niinkon Perliini pormestaril, kon se paljast, ett tykkä enemmä miähist ko naisist. Emmää sitä kyl tarkottannu, ett kaikk joutu nyt tekemä sama outingi kon mää tei. Se o iha sama, niinkon Jaska sanos, ettei se tuamio siit tul, ett onk nimimerkki HelläLempi taik AleksanteriSuuri, vaan siit sisällöst.

Kiitos murrerökäisystä! Kyllä tuota moni suomalainen toivottavasti ymmärtää.

Nimikäytäntömme ovat vakiintuneet niin myöhään, että 1900-luvun alussa on vielä monia etunimiämme annettu vähän miten sattuu: naispuolisia Jaakkojakin on vanhimmissa polvissa muutama...

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1

Angloamerikkalaisilla taas on toisinaan perin sukupuolineutraaleja lempinimiä: Kim, Alex jne. voivat olla kumpia/mitä tahansa. Mielenkiintoinen ilmiö ulkomaisilla foorumeilla on myös se, että miehet saattavat käyttää (suosikki?)naisen kuvaa avatarinaan...

Helpoimmin miehen tietysti tunnistaa siitä, että hän ei epäröi heittäytyä tiukkaan vääntöön jos joku on hänen mielestään väärässä! :D En syytä hormoneja, kyse lienee kulttuurisista ja kasvatuksellisista seikoista, mutta tällaisen eron kokemus vahvistaa: harvassa ovat netissä naiset jotka lähtevät pontevasti olemaan eri mieltä keskusteluissa.

P.S. Täytynee jakaa näitä nimiviestejä selvyyden vuoksi johonkin helpommin löydettävään osioon.
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

putkosen paljastus

ViestiKirjoittaja Make » 11 Helmi 2012 23:23

Kyl sitä usseinki tullee miättineeks eri foorumeilla kirjottavien taustoja, sukupuolta kans. Nää muinaiset asiat ov vaa semmosi, ettei putkonen paljastunu! Ja nyt se sitte paljasti murteellan vielä et on kotoisin Eurasta! Taikka vois se olla Säkylästäki?
Sevverra näkkyy erroo tänne sisämaahan päin, et jää noita viimisiä kirjaimia pois enemmä ko mulla. Ja sit kuumminiki: "mää". Et voi olla juuriltas Euraa lähempää merta!

No, ei tartte jatkaa paljastuksia, toivutaan nyt tästä shokista ensiks!

Jaska kirjoitti: harvassa ovat netissä naiset jotka lähtevät pontevasti olemaan eri mieltä keskusteluissa.

sanoo hän ja itsekin kirjoittelee Uuden Suomen Puheenvuoroihin :twisted:
Tai sitten tuolla sekä nimi että kuva eivät kumpikaan kerro totuutta...
Niin, vai onko ne naiset siellä jo alunperin eri mieltä?
Make
Pohtiva pohjalainen
Pohtiva pohjalainen
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01 Maalis 2011 18:37
Paikkakunta: Huittinen

Re: putkosen paljastus

ViestiKirjoittaja Jaska » 13 Helmi 2012 00:50

Make kirjoitti:No, ei tartte jatkaa paljastuksia, toivutaan nyt tästä shokista ensiks!

Hehheh... Eipäs pidetä Putkosta niin outona lintuna, ettei hänelle tule kohta olo kuin euralaiselle Helsingissä.

Make kirjoitti:
Jaska kirjoitti: harvassa ovat netissä naiset jotka lähtevät pontevasti olemaan eri mieltä keskusteluissa.

sanoo hän ja itsekin kirjoittelee Uuden Suomen Puheenvuoroihin :twisted:
Tai sitten tuolla sekä nimi että kuva eivät kumpikaan kerro totuutta...
Niin, vai onko ne naiset siellä jo alunperin eri mieltä?

Ensin mietin, että hetkinen, olenko liian usein samaa mieltä voidakseni olla mies, mutta sitten tajusin, että taisit tarkoittaa sitä, että Puheenvuoroista löytyy paljon eri mieltä olevia naisia...
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

Re: putkosen paljastus

ViestiKirjoittaja Make » 13 Helmi 2012 19:38

Jaska kirjoitti:[ sitten tajusin, että taisit tarkoittaa sitä, että Puheenvuoroista löytyy paljon eri mieltä olevia naisia...


Bingo :lol:
Make
Pohtiva pohjalainen
Pohtiva pohjalainen
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01 Maalis 2011 18:37
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja putkonen » 14 Helmi 2012 15:03

Make kirjoitti:Kyl sitä usseinki tullee miättineeks eri foorumeilla kirjottavien taustoja, sukupuolta kans. Nää muinaiset asiat ov vaa semmosi, ettei putkonen paljastunu! Ja nyt se sitte paljasti murteellan vielä et on kotoisin Eurasta! Taikka vois se olla Säkylästäki?
Sevverra näkkyy erroo tänne sisämaahan päin, et jää noita viimisiä kirjaimia pois enemmä ko mulla. Ja sit kuumminiki: "mää". Et voi olla juuriltas Euraa lähempää merta!


No ei meilt kotto ollu kon vähä yli viis kilometri mere rantta, ett kyll mää ainakin lähempän mert kasvoin kon euralaise. Mut ne sukulaise pruukkava kyl puhhu vähä enemä sisämaan murret, ett jos se "euralaisuus" tuleki niilt. Mää synnyin eri paikkakunnal kon kasvoin, mutt lähempän mert seki on ko Eura!

Mää kirjotan teil viäl yhden jutun, ko mää ny täsä koneel istun. Tämä sopis kyll enemä siihe laktoosi-intoleranssiosastol taik johonki ruakakulttuurihi, mut täsä se ny tulee:
Mun miähen, no se Keski-Aasialainen tääl Keski-Euroopan keskel, läht viime lauantain ostama ruakka perheel ja sit se funderas, ett miksei hän vois osta koko viikon maitosatsi kerral. Ei tart sit viikol ain pritkutta. Se seisos kaupan kassal kuudentoist litran maitopurkin kans ja kassaneit mulkoil hänt iha ihmelisest. "Mää en myy näit teil", sanos kassaneit mun miähellen. "Me saadaa myyd vaa yksityistaloutte sopiv määrä. Ja se ei ol 16 litra!". Mun miähen hämmästys ihan kamalaste ja se koet selittä, ett muija o Suamest ja suamalaise pruukka juad kauhiast maitto. Ne jua sitä ruuan pääl, janoho, suruhunki joskus taik muute vaa. Mukulakki o muijalt sen maido ryyppämise oppinnu ja ittekki teke ammuste kaakaot. Täst asiast kehitty ihan kauhia sanasota ja sit haetti paikal liikkehoitajaki. No se siunas lopult mun miähen maitokaupa ja mun miähen takan kassajonos oleva miäs sai lopultaki nostettu oma ostokse hihnal kassa ette: kaks kori kalja! Mut se onki tääl Keski-Euroopas yksityistaloutte sopiv määr. Ko mun miähen tätä koton sit kertoi, ni mun tul miälehe, ett jos näilt Keski-Eurooppalaisilt puuttuki se entsyym, joka palotta sitä maitosokeri ja niil onki sen sijast jottai entsyymi, joka pilkotta kalja iha mahdottoma piäniks palasiks.
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

ViestiKirjoittaja Jaska » 14 Helmi 2012 22:11

Loistava tarina! :lol:
Suomalaisilla on se monsterientsyymi, joka pilkkoo alkoholin ja sen jälkeen kaiken eteen tulevan - kirveellä.
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja putkonen » 15 Helmi 2012 10:24

Jaska kirjoitti:Suomalaisilla on se monsterientsyymi, joka pilkkoo alkoholin ja sen jälkeen kaiken eteen tulevan - kirveellä.


Me syätti Keski-Aasialaisen kans eilä ehtoste kauhi kasa maapähkinänaksui ja juattin pullo kaljaaki ja mentti sit nukkuma. Keskel yät mää yhtäkki heräsin, ko ne naksu mullas mun vattasan ja mää funderasin, ett voi itku, mult puuttuu kaljanpalotusentyymin lisäks viäl seki entsyym, ko piänenttä maapähkinänaksui. Sit mun miäleen tul siin yhteydes se hiilidioksiidijalajälkiki ja muit kaasui ja lopult mää päädyin ajatuksisan siihe kirveenheilutusentsyymihi. Tääl Keski-Euroopas ihmise ryyppävä vissyl taik muul kivenäisvetel plantattu viini ruuan pääl, janoho, suruhunki joskus ja muute vaa. Ne on sen taki ain piänes hönös. Jos joku tule joskus selvin päin vastaan, ni ensmäätteks tule miälehe, ett onk tol ny joku flunssa tulos pääl. Mut sit mää ajattelin, ett mää teen täkäläisil suurt vääryyt. Pakko niitte jottai o juad, ko maitto ei kerra voi ryypät sen entsyymin puuttumisen taki. Sit mää koetin ol ajatuksisan täkäläine. Mää otan mun pyärän ja kiinnitän sen takatelineel piänen kopan, semmosen johon mahtu 16 litra valkoviini. Mää tunnen olevan tääl Keski-Euroopan hulinas ko euralaine Helsingis, pelkkän kova melu ja liikennet ja hullumaist ajotyyli, ja ajan sen taki ain pyäräl. Taik menen jalkasin. Sit mää ajan pyärällän mäkki ylös ja alas suuntan lähel oleva maaanviljelijä, jonk piän maapläntti o rinttes ja siin o miljooni vuassi sit tupruttannu joku tulivuari. Ko se rinne viättä viäl etelän ja siin maaperäs o niitte tulivuarie jätöksi, ni siin kasva kauhia hyvi viinirypälei. Sit mää koputan sen ovel, menen sisäl ja sanon, ett "Päivä. Mää ostasin sen viikon satsin. 16 litra vaisrriislinkki (Weißriesling!). Onk se teiä viini hapant vai enemmä semmost makkia?" Maanviljelijä vastaa, ett "Emmää tiäd. Emmää ol ikä sitä viäl maistannu!"
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

ViestiKirjoittaja Jaska » 15 Helmi 2012 13:53

Täysin vailla hulpaa! :lol: Vannotko ettet pölli näitä jostain?
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

Murre

ViestiKirjoittaja Make » 15 Helmi 2012 18:32

putkonen kirjoitti: Mut ne sukulaise pruukkava kyl puhhu vähä enemä sisämaan murret, ett jos se "euralaisuus" tuleki niilt.


Nonni, "pruukkava" ja "puhhu" ovat sitte jo selvemmi rannikolta!
Meillä kun pruukataan ja puhutaan!

Satakunnan Kansa-lehteen kirjoittellee pyhäkolumneitansa Wallinin Elina
ja sen kiäli on hyvin liki sun murrettas - ensiks luulinki Elinan kirjoittavan täälläki, mut se kyl assuu Porisa!

Paas kirjotellen lissää keski-eurooppalaista!
Make
Pohtiva pohjalainen
Pohtiva pohjalainen
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01 Maalis 2011 18:37
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja putkonen » 16 Helmi 2012 10:12

Mää olin kauhian miälisän, ko mää huamasi, ett Hjuuston (Houston=Jaska) ol mun juttuan kehunu. Ja Make pyys jopa lissä. Lukioaja jälkke ei kukkan ol mun juttujan kommentoinu, saatikka kehunnu. Äidinkiäle opettaja lukios sillo aikoinas pruukas sanno, ett Putkone ei ikän tul pääsemä ylioppilaskirjotuksis läpitte, ko sill ei ol minkkälaist yleissivistyst ja se ei ossa kirjotta. Yhtikäs mittä! Mut se oliki Porilaine. Mää en ennesvanha olis kyll uskaltannu kirjotta murttel, varsinkka porilaisel äidinkiälenopettajal, mutt ny se tuntuu olevan jotenki trendikäst. Mul on kyl yks ystävä Suames, joka mul uskollisest kirjotta ja mää kirjotan sil ain takasin: Kokemäen verotoimisto. Taik ei Suames mittän verotoimistoi enää ol, ne o vaa jottai verohallinnon toimipistei. Joka kerran, ko mää näe, ett ystävä on taas ajatellu muu, taittan sen lomakken iha muu varte, tuntteel nualassu kirjekuart ja lopult pistän sen lemppeest Lähtevät-kasaan, mää ihan liikutun. Sit mää vastaan sil. Mu ystävän tykkää, et mää kirjottasin takasin aika pian ja se on mul vaa rakkauden merkki. Siin o jottai hyvi perinteikäst ja herkkää täsä meijä kirjeenvaihdos. Se on niin turvallist, ett joka vuas voi vastat siihe rakkaudenosotuksehe samal taval: ei arvonlisäveron alaisia tuloja tänäkään vuonna.
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

ViestiKirjoittaja Jaska » 17 Helmi 2012 03:49

Kiitän jälleen, vaikka tätä en tajunnut:

putkonen kirjoitti:Mää olin kauhian miälisän, ko mää huamasi, ett Hjuuston (Houston=Jaska) ol mun juttuan kehunu.

Keksin ainoastaan, että koska olen foorumin hallinnaattori, niin kaikki huutavat aina minulle "Hjuuston, vii hääv ö proplem!" (Tai huutaisivat, jos olisi kellään mitään ongelmia...)
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10969
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja putkonen » 17 Helmi 2012 09:02

Jaska kirjoitti:Keksin ainoastaan, että koska olen foorumin hallinnaattori, niin kaikki huutavat aina minulle "Hjuuston, vii hääv ö proplem!" (Tai huutaisivat, jos olisi kellään mitään ongelmia...)


Just näi!

Jutullani tarkoitini sitä, että kun on ollut kauan poissa Suomesta, kontaktit kotimaahan pikkuhiljaa vähenevät ja lopulta huomaa, että ainoa, joka vielä pitää yhteyttä, on verokarhu. Sitten kun avaa postiluukun ja sieltä pullahtaa kirje Suomesta, niin ilahtuu. Vaikka se olisikin vain kyseinen Nalle ja pelkkä veroklappu. Hei foorumilaiset, eikö teillä ole koskaan vielä ollut koti-ikävä?!?!?
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

ViestiKirjoittaja Taavetti » 17 Helmi 2012 09:47

putkonen kirjoitti:Hei foorumilaiset, eikö teillä ole koskaan vielä ollut koti-ikävä?!?!?

Ikävän tiedän ja olen tuntenutkin, mutta että kotona asuessaan tuntisi koti-ikävää, se kai tästä vielä puuttuisi.

Koti-ikävä voi tietysti olla kotona tunnettua ikävää, vaikka se tunnettaneen enemmän ikäväksi kotiin ja kotiseudulle jossakin kaukomailla. Minun kaukana käyntini ovat olleet vain pieniä pyrähdyksiä, mutta mielellään ja ilolla niiltäkin tulee kotiin takaisin.
Arvosta ja tutki vanhaa, niin voit ymmärtää uuttakin.
Avatar
Taavetti
Sutki savolainen
Sutki savolainen
 
Viestit: 645
Liittynyt: 16 Helmi 2011 14:42
Paikkakunta: puttaalainen

ViestiKirjoittaja putkonen » 17 Helmi 2012 11:28

Jaska kirjoitti:Täysin vailla hulpaa! Vannotko ettet pölli näitä jostain?


Mää tunnustan. Mää olin joskus viikon pualvälis nettirikollinen. Mää vakoilin tota meijä Hjuustoni. Mää käväsin foorumil ja vilkasin, onks tullu taas miälenkiintossi jutui, ussei on. Täl kerral foorumil ol kuitenkin hiljast kon huapatossutehttaal. Mää jo melkein klikkasin sitä ruuttu siäl yläkulmas ja olin poistumas foorumilt, kon mää huamasi ett sivun ylälaidas vilaht. Sin oikkianpuoleisel sarakkel ol ilmestynny Jaska ja ajankohtanen kelloaika. Hjuuston ol tullu kiarroksel ja ol tarkastamas, et kaik on kunnos ja ettei missän olis ongelmi. Mää hyäkkäsin heti kans sin ylälaittan ja luin sen Hjuustonin kommentin. Sit ko mää olin sen lukenu, nii mää tulin taas siihe päävalikkoho. Taas ilmesty Jaska ja viäläki tuarreemp kelloaika. Mää huamasi, ett Hjuuston käy ny järjestelmällisest kaik uude jutu läpi, ylhält alas. Muu rupes kauhias lapsettama ja mää rupesin hiipimä Hjuustonin takan, sillai kon lapsen me tehtin kerran, ko nähti venäläissi Rauman Sokokses. Rauman Sokos ol jännittävin paik koko seudul, siäl näk uussi ihmissi ja tavaroi iha eri lail ko maal. Siäl mää sit näi sillon elämän ensmäse ulkomaalaise: venäläise ol hakemas Rauma telakalt uut paatti ja ne kulk ain kahdestas, toine ol ain toise vahti. Ne ol vähä eri lail pukeutuneit kon mitä meil siihe aikka pruukattin ja niitte karvalak pist heti silmä. Mee ruvettin hiipimä salaa niitten takan ja hihitetti. No tot kai venäläise meijä huamas ja niitäki rupes naurattaman. Tälläi mää sit hipsuttelin Hjuustonin seljän takan, vakoilin sitä ja hihittelin. Se ol tullu jo aika alas sil sivul ja sit mää muistin: mää olin aamul pualtokkuras kirjottannu iha hullumaise viästin. Ehdink mää se viäl poistaman?! Muu hävet hiuka, kon mää olin taas huvitellu täkäläisten kustannuksel, mut kyse ol enä sekunneist, kosk Hjuuston ehti lukeman mun viästin. Mää ajattelin, et nyy mul tule porttikialto tähä foorumil, niin kiva foorumi ko tämä on ja asiallissi ja fiksui viästei ihmisilt, kon tiättä asioist jottai, eikä kirjot ain vaa pualivillassi niin kon mää. Kyl se äidinkiälenope ol oikkias: mul ei tosiaanka ol yleissivistyst! Sit mää rupesin siin hätäpäissän miättimä, et jos mää saan ny jonku rankastukse. Pahimmas tapaukses mul annetan kualemantuomio eli täsä tapaukses poistetan koko foorumilt, mut voi mul käyd hyväki tuuri ja mää saan vaan vähän tukistust taik nipan. Houston perustais mul taas oman osaston, misä lukee Sekalaista tilal Sekopäistä. Mää olen jo nii tottunnu tähä Sekalaista osastoho ja tähä alaosastoho Nimimerkit ja sukupuoli. Muut mää en valitettavast voi täll foorumil antta ko nämä kaks asia. Sukupualenki vast se outingi jälkke, ett mää ole naaras. Sit ilmestys Jaskan nimi siihe toistaseks viäl Sekalaista osastol ja mää tiäsin, et ny se o liia myähäst, mun täyty kestä tämä asia kon miäs. Mut se sanos vaan, et mul on hulpa hukas ja sen mää ymmärsin positiiviseks kommentiks. Sen kysymykse, et olenk mää nämä jutu mun vattanpuruistan ja maitokaupareisuistan jostain pölliny, mää ymmärsin retooriseks kysymykseks enkä vastannu siihe lainkka. Mut kyl mää olin helpottunnu. Ja miälisän.
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

Seuraava

Paluu Sekalainen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa