Esittäytymiset: kuka olet ja miksi päädyit tänne?

Tänne kaikki mikä ei muualle sovi.

ViestiKirjoittaja Ealli » 11 Maalis 2011 10:17

Terve. Olen Ealli, ja kaikki foorumin jalot tieteenalat ovat vieraita. Siksi niistä onkin virkistävää lueskella. Hauskin on folkloristiikka, koska kansaa on mahdollista maallikon ymmärtää.

Rekisteröidyin voidakseni esittää tyhmiä kysymyksiä, mikäli joku jättää jotain itsestään selvää sanomatta ja mielenkiintoinen aihe uhkaa jäädä mysteeriksi. Niin, ja voihan sitä sekaantua yleiseen keskusteluun, mitä intoa riittää.

P.S. Jos joku on törmännyt nimimerkkiin jollakin toisella suomalaisella foorumilla, kyseessä on sama Ealli. Lukuisten pin-koodien ja oman oikean nimen muistaminen rasittaa jo muistia tarpeeksi.
Ealli
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 11 Maalis 2011 10:12

ViestiKirjoittaja Jaska » 11 Maalis 2011 18:40

Ealli kirjoitti:Terve. Olen Ealli, ja kaikki foorumin jalot tieteenalat ovat vieraita. Siksi niistä onkin virkistävää lueskella. Hauskin on folkloristiikka, koska kansaa on mahdollista maallikon ymmärtää.

Tervetuloa! Hyvä lähtökohta. :)

Ealli kirjoitti:P.S. Jos joku on törmännyt nimimerkkiin jollakin toisella suomalaisella foorumilla, kyseessä on sama Ealli. Lukuisten pin-koodien ja oman oikean nimen muistaminen rasittaa jo muistia tarpeeksi.

Sinulla on sentään persoonallinen nimimerkki. Kauhukseni olen huomannut, että nykyään nettimaailma on täynnä kaiken maailman jaskoja joista harva on minä...
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja Make » 23 Maalis 2011 20:37

Jaska kirjoitti:
Ealli kirjoitti:P.S. Jos joku on törmännyt nimimerkkiin jollakin toisella suomalaisella foorumilla, kyseessä on sama Ealli. Lukuisten pin-koodien ja oman oikean nimen muistaminen rasittaa jo muistia tarpeeksi.

Sinulla on sentään persoonallinen nimimerkki. Kauhukseni olen huomannut, että nykyään nettimaailma on täynnä kaiken maailman jaskoja joista harva on minä...


Jaa, ja minä kun olen tehnyt havainnon, että kaiken maailman foorumeilla törmää Jaskaan tuon tuostakin!

(Riittähän tämä tittelin nostoon, riittäähän!)
Make
Pohtiva pohjalainen
Pohtiva pohjalainen
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01 Maalis 2011 18:37
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Jaska » 23 Maalis 2011 23:01

Make kirjoitti:
Jaska kirjoitti:
Ealli kirjoitti:P.S. Jos joku on törmännyt nimimerkkiin jollakin toisella suomalaisella foorumilla, kyseessä on sama Ealli. Lukuisten pin-koodien ja oman oikean nimen muistaminen rasittaa jo muistia tarpeeksi.

Sinulla on sentään persoonallinen nimimerkki. Kauhukseni olen huomannut, että nykyään nettimaailma on täynnä kaiken maailman jaskoja joista harva on minä...


Jaa, ja minä kun olen tehnyt havainnon, että kaiken maailman foorumeilla törmää Jaskaan tuon tuostakin!

(Riittähän tämä tittelin nostoon, riittäähän!)

Näköjään riitti! Onnea foorumin kahdeksannelle hitaalle hämäläiselle päivämäärällä 23.3.2011! :)

Jos maailman foorumeilla oleva Jaska vääntää alkuperäkysymyksistä, se olen kyllä minä. Mutta jos Jaska on erikoistunut muihin aihealueisiin ja kirjoittaa huolimattomasti tahi rumasti, se on joku kaimani.
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja Taavetti » 24 Maalis 2011 02:56

Kovin usein en internetissä törmää muihin Taavetti nimimerkkeihin, mutta hakukoneet nostavat rinnalle, joskus edellekin, Luumäellä sijaitsevan Taavetti nimisen taajaman ja rautatieaseman.
Kuinkahan muinainen nimi mahtanee olla paikkakunnan nimenä, rautatieaseman nimenä tuskin kovin vanha, ehkä sata vuotta, vähän alle tai yli.
Avatar
Taavetti
Sutki savolainen
Sutki savolainen
 
Viestit: 645
Liittynyt: 16 Helmi 2011 14:42
Paikkakunta: puttaalainen

ViestiKirjoittaja Ealli » 24 Maalis 2011 12:01

Taavetti kirjoitti:Kovin usein en internetissä törmää muihin Taavetti nimimerkkeihin, mutta hakukoneet nostavat rinnalle, joskus edellekin, Luumäellä sijaitsevan Taavetti nimisen taajaman ja rautatieaseman.
Kuinkahan muinainen nimi mahtanee olla paikkakunnan nimenä, rautatieaseman nimenä tuskin kovin vanha, ehkä sata vuotta, vähän alle tai yli.

Netistä löytyy seuraava sivu:

http://www.nortfort.ru/taavetti/index_e.html

Venäläiset pykäsivät paikalle linnoituksen, joka nimettiin Davidiksi (suom. Taavetti, kuinkas muuten). Rakentaminen aloitettiin 1773.
Ealli
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 11 Maalis 2011 10:12

ViestiKirjoittaja Pystynen » 27 Maalis 2011 23:47

Taidan sukunimelläni olla itse asiassa huonommin tunnistettavissa (maailmalta löytyy tätä nykyä yhteensä ainakin VRK:n tuntemat 186 Pystystä) kuin yleisimmin käyttämillä nimimerkeilläni (joita en ole muiden nähnyt missään käyttävän). En ole omalla nimelläni rekisteröitynyt juuri muualle kuin tänne.

Toki olisin voinut pitää pääni ja käyttää jotakin noista, eteenkin kun mielestäni pseudonyymius ei suinkaan ole mikään pulma. (Verkkokeskustelujen ns. huutelijat tuuppaavat kokemukseni mukaan olemaan pikemminkin anonyymejä ad-hoc-nimimerkkejä, joihin ei toiste tule törmäämään.) Toisaalta nimimerkkini ovat jakautuneet käyttökielen mukaan (suomi vs. englanti), ja tämän foorumin aiheet ovat sitten niitä, jollaisista olen aiemmin lähinnä keskustellut englanniksi. Siis, ottaakko suom. nimmarini tällekin alalle käyttöön, vaiko engl. nimmarini tällekin kielelle? Havaittuani Jaskankin kannustavan omalla nimellä esiintymistä, teinpä kontrapromissin enkä valinnut kumpaakaan. :)
Avatar
Pystynen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1302
Liittynyt: 22 Helmi 2011 22:45
Paikkakunta: Vandaalia

ViestiKirjoittaja Jaska » 28 Maalis 2011 02:21

Pystynen kirjoitti:Taidan sukunimelläni olla itse asiassa huonommin tunnistettavissa (maailmalta löytyy tätä nykyä yhteensä ainakin VRK:n tuntemat 186 Pystystä) kuin yleisimmin käyttämillä nimimerkeilläni (joita en ole muiden nähnyt missään käyttävän). En ole omalla nimelläni rekisteröitynyt juuri muualle kuin tänne.

Tervetuloa! Olkoon intiaaninimesi Omaa-Sukua-Pystynen. :)

Pystynen kirjoitti:Toki olisin voinut pitää pääni ja käyttää jotakin noista, eteenkin kun mielestäni pseudonyymius ei suinkaan ole mikään pulma. (Verkkokeskustelujen ns. huutelijat tuuppaavat kokemukseni mukaan olemaan pikemminkin anonyymejä ad-hoc-nimimerkkejä, joihin ei toiste tule törmäämään.) Toisaalta nimimerkkini ovat jakautuneet käyttökielen mukaan (suomi vs. englanti), ja tämän foorumin aiheet ovat sitten niitä, jollaisista olen aiemmin lähinnä keskustellut englanniksi. Siis, ottaakko suom. nimmarini tällekin alalle käyttöön, vaiko engl. nimmarini tällekin kielelle? Havaittuani Jaskankin kannustavan omalla nimellä esiintymistä, teinpä kontrapromissin enkä valinnut kumpaakaan. :)

Hyödyllinen uudis/sepitesana bongattu:
- kontrapromissi (<-- lat. contra 'vastaan'), kahden pään välistä [huom. ei väliltä] valitsemattomuus. Vrt. kompromissi, kahden pään välistä tai väliseltä alueelta valitseminen.
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja hunninko62 » 30 Maalis 2011 23:18

Terveisiä Kokemäeltä. Pieni on paikka ja siksi kaikki muu kiinnostaa. Olen ope ja luonnon harrastaja. Eritysesti luonnonhistoria vei mennessään, mutta jostakin syystä ihmishistoria on vallannut ajatukset ja kaikki mitä siihen liittyy. Pian eivät työt enää kiinnosta yhtäpaljon.

Jos ajatuksiin sais täältä kaikua ja voisin vähän höyryä päästellä. Koitan silti hieman kirjoittelussa rauhoitella ja varsinkin lueskella juttuja.
hunninko62
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 84
Liittynyt: 30 Maalis 2011 22:08
Paikkakunta: Kokemäki

ViestiKirjoittaja Jaska » 31 Maalis 2011 03:28

hunninko62 kirjoitti:Terveisiä Kokemäeltä. Pieni on paikka ja siksi kaikki muu kiinnostaa. Olen ope ja luonnon harrastaja. Eritysesti luonnonhistoria vei mennessään, mutta jostakin syystä ihmishistoria on vallannut ajatukset ja kaikki mitä siihen liittyy. Pian eivät työt enää kiinnosta yhtäpaljon.

Jos ajatuksiin sais täältä kaikua ja voisin vähän höyryä päästellä. Koitan silti hieman kirjoittelussa rauhoitella ja varsinkin lueskella juttuja.

Tervetuloa! Lupaavasti olet ainakin aloittanut, joten älä suotta jarruttele. Ihmishistoria on addiktiivista. (Hmm, tästähän saisi t-paitatekstin...)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja Taavetti » 19 Touko 2011 02:57

Kun tälle käynnilleni ei löytynyt uusia viestejä, päädyin lukemaan läpi nämä esittäytymiset. Suosittelen useimmille muistin terästystä silloin tällöin tästäkin ketjusta, oli avartavaa palauttaa mieleen taustoja sekä hiljaisilta, että ahkerilta kirjoittajilta. Samalla haluan rohkaista esittäytymään heitäkin, jotka eivät syystä tai toisesta eivät vielä ole siihen ryhtyneet.
Avatar
Taavetti
Sutki savolainen
Sutki savolainen
 
Viestit: 645
Liittynyt: 16 Helmi 2011 14:42
Paikkakunta: puttaalainen

ViestiKirjoittaja putkonen » 07 Heinä 2011 10:55

Hei kaikki keskustelijat!
Olen nimimerkki "putkonen" ja seurannut Lalli-ja Erik-keskustelua jo hyvin pitkään, Suomua lueskelin ja Agricolaakin. Oikeastaan olen yrittänyt löytää netistä kaiken mahdollisen Suomen historiaan, kielitieteeseen, genetiikkaan jne. liittyvistä asioista. Olen satakuntalainen, mutta asun jo pian 30 vuotta Keski-Euroopassa enkä siten pääse kirjastoonkaan asioita penkomaan, joten olen oikeastaan hyvin paljon netistä riippuvainen. Siksi tällaiset keskustelut ovat minulle suurta herkkua. Aloin harrastaa (netti)sukututkimusta parisen vuotta sitten ja olin yllättynyt siitä, kuinka paljon esi-isiä olen pelkästään tietokoneeni avulla jo löytänyt. Sukututkimuksesta sitten luiskahdin seuraamaan historiaan liityviä keskusteluja. Kysymyksiä minulla olisi roppakaupalla, vastauksia valitettavasti vähemmän.
Avatar
putkonen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1764
Liittynyt: 06 Heinä 2011 17:46

ViestiKirjoittaja Jaska » 08 Heinä 2011 01:56

putkonen kirjoitti:Hei kaikki keskustelijat!
Olen nimimerkki "putkonen" ja seurannut Lalli-ja Erik-keskustelua jo hyvin pitkään, Suomua lueskelin ja Agricolaakin. Oikeastaan olen yrittänyt löytää netistä kaiken mahdollisen Suomen historiaan, kielitieteeseen, genetiikkaan jne. liittyvistä asioista. Olen satakuntalainen, mutta asun jo pian 30 vuotta Keski-Euroopassa enkä siten pääse kirjastoonkaan asioita penkomaan, joten olen oikeastaan hyvin paljon netistä riippuvainen. Siksi tällaiset keskustelut ovat minulle suurta herkkua. Aloin harrastaa (netti)sukututkimusta parisen vuotta sitten ja olin yllättynyt siitä, kuinka paljon esi-isiä olen pelkästään tietokoneeni avulla jo löytänyt. Sukututkimuksesta sitten luiskahdin seuraamaan historiaan liityviä keskusteluja. Kysymyksiä minulla olisi roppakaupalla, vastauksia valitettavasti vähemmän.

Tervetuloa, Putkonen!

Onneksemme yhä kasvava osa uusista alkuperää sivuavien alojen tutkimuksista löytyy netistä. Vaikka en kirjastoja vierastakaan, niin jokaisen vihjeen tai lähdeviitteen perässä ei jaksaisi juosta - etenkään kun ei ole varma, onko itse jutussa sitten mitään uutta.

Ns. vanhempi (nettiaikaa edeltävä) tieto on kuitenkin vielä suuressa määrin vain kirjastoissa (Google Books tosin tuo sitäkin saataville); toisin kuin ehkä genetiikassa, niin ainakin kielitieteessä vuosikymmenten takaisetkin tutkimukset ovat monesti säilyttäneet arvonsa.
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja Loue » 24 Syys 2011 17:29

Olin Tiede-lehden foorumin legendaarisessa Lallissa ja Erikissä joskus mukana nimellä mea_culpa, mutta koska tuo katolisesta synnintunnustuksesta poimittu termi ei ehkä tähän yhteyteen sovi, niin olenpa nyt Loue.

Alun perin kiinnostus muinaisuutta kohtaan on lähtenyt sukututkimuksesta. Oma ala liittyy taas osittain kieleen, mutta eipä hiiskuta siitä sen enempää. Geeneiltäni olen melko pohjalainen, mutta henkisesti sitä aina vain vähemmän. Muutan mielipiteitäni helposti, mutta toivottavasti kuitenkin järjen, ei tunteen perusteella. Jonkinlaisena mielitekona on muodostaa kuva (omasta) menneisyydestä historian, kielitieteen, genetiikan ja sukututkimuksen synteesin kautta.
Loue
Ujo ugri
Ujo ugri
 
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Huhti 2011 21:05

ViestiKirjoittaja Jaska » 25 Syys 2011 16:07

Loue kirjoitti:Olin Tiede-lehden foorumin legendaarisessa Lallissa ja Erikissä joskus mukana nimellä mea_culpa, mutta koska tuo katolisesta synnintunnustuksesta poimittu termi ei ehkä tähän yhteyteen sovi, niin olenpa nyt Loue.

Alun perin kiinnostus muinaisuutta kohtaan on lähtenyt sukututkimuksesta. Oma ala liittyy taas osittain kieleen, mutta eipä hiiskuta siitä sen enempää. Geeneiltäni olen melko pohjalainen, mutta henkisesti sitä aina vain vähemmän. Muutan mielipiteitäni helposti, mutta toivottavasti kuitenkin järjen, ei tunteen perusteella. Jonkinlaisena mielitekona on muodostaa kuva (omasta) menneisyydestä historian, kielitieteen, genetiikan ja sukututkimuksen synteesin kautta.

Tervetuloa tänne simonahottomaan maailmaan! :)
Avoimuus uusille tuloksille on tärkeä piirre eteenpäin pääsyn kannalta. Vaikka valmista tuskin tulee koskaan...
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja Thema » 16 Tammi 2012 14:14

Peruskouluvuosina historia oli enimmäkseen varsin tylsä oppiaine. Sittemmin kiinnostus sukujuuriin vei sukututkimuksen pariin ja sitten opiskelemaan suvun kieltä. Sittemmin kiinnostuskenttä on laajentunut. Mutta ollapa peruskoulussa historiaan yhdistettynä sukututkimus, on kiinnostavampaa kun pystyy kohdistamaan historiallisia tapahtumia omien esi-isien ja -äitien elämään, keitä eli silloin, miten kyseinen tapahtuma on ehkä heidän elämäänsä vaikuttanut vai onko mitenkään.
Thema
Ujo ugri
Ujo ugri
 
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Tammi 2012 20:54

ViestiKirjoittaja Jaska » 16 Tammi 2012 23:18

Thema kirjoitti:Peruskouluvuosina historia oli enimmäkseen varsin tylsä oppiaine. Sittemmin kiinnostus sukujuuriin vei sukututkimuksen pariin ja sitten opiskelemaan suvun kieltä. Sittemmin kiinnostuskenttä on laajentunut. Mutta ollapa peruskoulussa historiaan yhdistettynä sukututkimus, on kiinnostavampaa kun pystyy kohdistamaan historiallisia tapahtumia omien esi-isien ja -äitien elämään, keitä eli silloin, miten kyseinen tapahtuma on ehkä heidän elämäänsä vaikuttanut vai onko mitenkään.

Tervetuloa, Teema! :)
Hyvä idea, nyt kun verkostakin löytyy noita kirkonkirjoja, voisi hyvin käyttää kaksoistunnin niihin tutustumisiin ja historian merkkipaalujen henkilökohtaistamiseen: "Missä ja miten esivanhempasi elivät Suomen sodan aikana?" tai jotain.
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja Parooni » 20 Tammi 2012 19:52

Jospa minäkin sitten avaudun hieman. Seurasin liki alusta asti Lalli ja Erikkiä kunnes se sitten äkkiä hukkui simonaholaiseen tajunnanvirtaan. Sukututkimuksen kautta päädyin vähän vahingossa Suomu.orgiin ja sen tiltattua sitten tänne. Historian suhteen olen melko moniruokainen. Eniten kiehtovat alkuperäisväestöjen varhaisvaiheet ja perinteet niin Pohjolassa, Australiassa kuin etenkin Pohjois-Amerikassa. Sen lisäksi viitotun ja puhekielen alkuaskeleet, symbolifunktion herääminen, arkaaiset erätaidot ja niihin liittyvät välineet, miksei muinaisruoatkin, ovat lähellä sydäntä. Oikeastaan vain sotahistoria on sellainen osio joka ei hirveästi kiinnosta, ja sitähän tietenkin koulutiellä pakkosyötettiin riittävästi. Olisiko syytä ja seurausta, en osaa sanoa. Tällaisenaan tämä aihealue tarjoaa maittavan vastapainon kovasti nykypäivään keskittyvälle työlle.

Omat juureni ovat pääosin Lapissa ja Kainuussa, pieniltä osin myös Kanta-Hämeessä. Tutkittua linjastoa löytyy suurelta osin 1600-luvulle (myös suora Y-dna -linja), muutamissa oksissa aivan 1500-luvun alkuun ja ihan talonpoikaissuvuista puhutaan. Onnekseni ovat pysytelleet joko ihan samalla tilalla tai kylällä niin seuraaminen on ollut mahdollista. Taas uudestaan syttyneeseen ja vellovaan saamelaisten maaoikeusasiaankin on tullut tutkimuksen myötä "omakohtainen" sävy, kun esivanhemmista hieman yllättäen alkoikin löytyä saamelaisverta pienen umpikujan jälkeen. Veri on tosin ohkaista, kun tippuu 300 vuoden takaa, mutta kummasti se siltikin konkretisoi tuota abstraktia riitelemistä.

Sijoitun N1c1-pesueeseen mutta tarkempi alatunniste saa vielä odottaa jonkin aikaa, sillä 25 markkeria ei riitä ja lisäanalyysi on vasta tulossa. Taivalkosken Räisästen jälkeläisiä ollaan ja meitä on aikas paljon! Seuraan teidän asiantuntijakeskustelua mielenkiinnolla ja syvällä kunnioituksella, vaikkakin aina välillä kärryiltä pudoten. Mutta luotan että vuosien myötä ja aineiston kasvaessa nämä oksaston ryhmittelyt ja uudelleenryhmittelyt milloin milläkin mutaatioperusteella vielä tasoittuvat ja asettuvat uomiinsa.
Parooni
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Kesä 2011 10:50

ViestiKirjoittaja Taavetti » 20 Tammi 2012 20:34

Parooni kirjoitti:Taivalkosken Räisästen jälkeläisiä ollaan ja meitä on aikas paljon! Seuraan teidän asiantuntijakeskustelua mielenkiinnolla ja syvällä kunnioituksella, vaikkakin aina välillä kärryiltä pudoten. Mutta luotan että vuosien myötä ja aineiston kasvaessa nämä oksaston ryhmittelyt ja uudelleenryhmittelyt milloin milläkin mutaatioperusteella vielä tasoittuvat ja asettuvat uomiinsa.


Kas vain, vaimoni on kotoisin Taivalkoskelta ja Räisäsiäkin on muistini mukaan suvussaan. Liekö sitten samoja Räisäsiä, en tiedä. Suuria sukuja on siellä.
Arvosta ja tutki vanhaa, niin voit ymmärtää uuttakin.
Avatar
Taavetti
Sutki savolainen
Sutki savolainen
 
Viestit: 645
Liittynyt: 16 Helmi 2011 14:42
Paikkakunta: puttaalainen

ViestiKirjoittaja Parooni » 20 Tammi 2012 21:43

Taavetti kirjoitti:Kas vain, vaimoni on kotoisin Taivalkoskelta ja Räisäsiäkin on muistini mukaan suvussaan. Liekö sitten samoja Räisäsiä, en tiedä. Suuria sukuja on siellä.


Tsekkaapa vaikka tästä taulusta, josko löytyy "tuttuja".

http://www.jurvansuu.net/raisanen_suku.htm

Tuossa mainitulta Matilta löytyy vielä isoisä Maunu Maununpoika Räisänen joka olisi syntynyt n. 1609 ja tällä toki vielä isä- Maunu edellisen vuosisadan puolella mutta hänestä ei taida olla enää mainintoja dokumenteissa. Tämä on ihan suoraa y-dna-linjaa meikäläiseen asti.

Monta haaraa on Räisästen puussa ja Taivalkoskella on tulostettuna Elisabet Räisäsen työhön perustuva jättipuukin (linkki: http://www.kirjastovirma.net/taivalkoski/sukupuu). Olen osan omasta aineistostani saanut juuri Elisabetilta suoraan. Kuten monelta muultakin erittäin avuliaalta tutkijalta.
Parooni
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Kesä 2011 10:50

EdellinenSeuraava

Paluu Sekalainen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa