Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Kesä 2018 15:43

Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 Esittäytymiset: kuka olet ja miksi päädyit tänne? 
Kirjoittaja Viesti
Ujo ugri
Ujo ugri

Viesti Re: Esittäytymiset: kuka olet ja miksi päädyit tänne?
Etsin tieto R:stä ja päädyin tähän topicciin.
viewtopic.php?f=32&t=1208

Sen jälkeen innostuin lueskelamaan vähän vaikkea muutakin tältä forumilta:

24 Maalis 2016 14:55
Profiili
Ujo ugri
Ujo ugri

Nimimerkkini viittaa isän puoleiseen sukuuni. Isoisä syntyi Kuopiossa, kuten monet sukupolvet ennen häntä noin kolmen sadan vuoden ajan. Hän muutti pois Savosta ja muutti sukunimensä siinä samalla. Savossa olin ollut muutaman kerran vain läpikulkevana turistina, kunnes tytärpuolestani tuli savoon muuttaja (mamu?) ja hänen luonaan on tullut vietetyksi lomia Alankomaista käsin, jonne jäin aikoinaan tultuani tänne toisen kerran työkomennukselle. Olin viihtynyt ensimmäisellä kerralla sen verran hyvin, jotten halunnutkaan palata enää Suomeen, vaan jäin tänne. Sitä paitsi pidän mustikoista enemmän kuin mansikoista, joten ”oma maa – muu maa” sananlasku ei päde minuun – tai pätee kyllä, mutta poikkeavalla tavalla. Sitä paitsi seitsemän vuotta ulkomaan komennuksilla oltuani teki mieli asettua vihdoinkin paikoilleen, jottei lasten tarvitsisi vaihdella kouluja – vanhin ehti aloittaa koulunkäyntinsä Alankomaissa ja olisi voinut saada kielivaikeuksia Suomessa, vaikka kotona suomea puhummekin.

Tämän foorumin historia- ja kielijuttuja lueskelin ohimennen jo parin vuoden ajan, mutta vasta DNA tutkimuksista käyty keskustelu teki minusta suhteellisen säännöllisen lukijan. Tuli mieleen, että saattaisin jossain vaiheessa saada päähäni kysyä tai kommentoida jotain. Olisi kätevää, jos olisi oikeus moiseen.

28 Heinä 2016 22:49
Profiili
Pohtiva pohjalainen
Pohtiva pohjalainen

Viesti Re:
Eskous kirjoitti:
Päälle viisikymmentä viestiä kun on takana, niin ei ole liian aikaista esittäytyä...

Olen ihminen. Anagrammini on "nERokasta". Olen keski-ikäinen ja miespuolinen. Asun pääkaupunkiseudulla. Koulutukseltani olen orgaaninen kemisti, mutta tutkijana vietettyjen vuosien jälkeisen työurani olen tehnyt IT-hommissa. Koodaan nykyään PL/SQL-kielellä, niin töissä kuin kotonakin.

Palstalle tuloni meni muistaakseni näin:
1. Äitee kuoli.
2. Kiinnostuin sukututkimuksesta.
3. Kiinnostuin geenisukututkimuksesta.
4. Kiinnostuin lisää geenisukututkimuksesta, ja löysin tämän palstan, jolle saatoin mm. postata GedMatchin admix-tuloksiani.

Vapaa-aikani kuluu paljolti kotisohvalla läppäri sylissä (vrt. edellisen listan kohdat 2.-4.). Jos en ole kotona enkä töissä, olen melko todennäköisesti mukana jossain seurakuntani jutussa, vaikkapa Alfa-kurssia pitämässä.

Palstalla olen itsekeskeinen, mutta toivottavasti en liian häiritsevällä tavalla. Lievä Asperger-piirteisyyteni suvaittaneen. Palstasotiin en viitsi tässä iässä enää juurikaan osallistua.

anagrammiehdotus: eskous>sokeus

P.S. Mitä vilpittömimmät surunvalitukset näin jälkikäteen äitisi kuoleman takia. Se varmaan kolahti tosi kovaa! Mukava kuitenkin kuulla, että löysit sukututkimuksen suvun korvikkeeksi...

30 Heinä 2016 13:12
Profiili
Ujo ugri
Ujo ugri

Moro vaan kaikille, Pulupolo alias Rosa-Maria tässä, 22 vuotta löytyy ikää ja tamperelaiseksi itseni tunnustan vaikka Turussa tällä hetkellä viittomakielen opiskelujen vuoksi asun. Foorumille löysin googlettaessani rautakauden suomalaisten kulttuurista, kaupankäynnistä ja pukeutumisesta, ja tämän taas tein siksi, että ikuisuusprojektini eli romaanin kirjoittaminen vaatii usein Suomen historian tuntemusta ja nimenomaan yksityiskohtien kautta. Kyseessä ei ole historiallinen kirja, vaan spekulatiivinen fiktiodraama, joka saa inspiraationsa pohjoismaalaisista kulttuureista ja historiasta.

Foorumilla tulen luultavasti olemaan hieman pihalla aluksi ja luultavasti, puutteellisen tietoni vuoksi, myös melko hiljainen. Saatan itsekkäästi kysellä erilaisia asioita, mutta kaikkien edun vuoksi jätän paljolti muiden kysymyksiin vastaamatta. Olen silti hyvin kiitollinen tästä palstasta ja varsin iloinen että sen löysin. Olen jo löytänyt paljon tietoa täältä, kiitos teidän.

14 Tammi 2017 23:25
Profiili WWW
Ylihärmiö
Ylihärmiö

Hienoa että tulee esittäytymisiä - sen ei tosin ole pakko jäädä viimeiseksi viestiksi, vaikka toki saa jäädä, jos siltä tuntuu... PDT_Armataz_01_18

Vaikka täällä välillä kinataankin ankarasti, niin samalla avannolla nökötetään kuitenkin.

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)

15 Tammi 2017 00:13
Profiili WWW
Turiseva turkulainen
Turiseva turkulainen

Paukahdin tänne vaan ilman käytöstapoja enkä muistanut esitellä itseäni PDT_Armataz_01_04

Niin, olen ollut koko ikäni kiinnostunut historiasta ja seurannut kirjoittelua täällä jo vuosikausia uskaltamatta kuitenkaan vingahtaa itse. Nyt kuitenkin isoäidin yllyttäessä -isoäiti on se nimimerkki Iso-Höpöhöpö- päätin uskaltautua viestittelemään. Kirjoitan yleensä isoäidinkin puolesta, se kun ei myssyjen kutomiseltaan oikein hyvin kuulemma ehdi, mutta todellinen syy on se, että isoäiti ei oikein hallitse näitä tietokoneella kirjoitteluja ja niihin liittyviä muita juttuja. Lempiväri olis punainen ja jos nyt jotakin meidän ulkonäöstä vielä vähäsen teille kertoisin, niin meillä on molemmilla suuri suu ja isot korvat, isoäidillä vielä paljon suuremmat kuin minulla. Tässä se kaikein tärkein vissiin tulikin, hymyillään kun tavataan PDT_Armataz_01_01 Ai niin, yks tärkeä asia jäi vielä mainitsematta: tykätään molemmat hyvästä ruuasta, kakuista varsinkin ja sen sellaisesta. Nautiskellen huuhdellaan herkut alas hyvän viinitilkkasen kera.

07 Maalis 2017 11:28
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

Pikku-Höpöhöpö kirjoitti:
Paukahdin tänne vaan ilman käytöstapoja enkä muistanut esitellä itseäni PDT_Armataz_01_04

Niin, olen ollut koko ikäni kiinnostunut historiasta ja seurannut kirjoittelua täällä jo vuosikausia uskaltamatta kuitenkaan vingahtaa itse. Nyt kuitenkin isoäidin yllyttäessä -isoäiti on se nimimerkki Iso-Höpöhöpö- päätin uskaltautua viestittelemään. Kirjoitan yleensä isoäidinkin puolesta, se kun ei myssyjen kutomiseltaan oikein hyvin kuulemma ehdi, mutta todellinen syy on se, että isoäiti ei oikein hallitse näitä tietokoneella kirjoitteluja ja niihin liittyviä muita juttuja. Lempiväri olis punainen ja jos nyt jotakin meidän ulkonäöstä vielä vähäsen teille kertoisin, niin meillä on molemmilla suuri suu ja isot korvat, isoäidillä vielä paljon suuremmat kuin minulla. Tässä se kaikein tärkein vissiin tulikin, hymyillään kun tavataan PDT_Armataz_01_01 Ai niin, yks tärkeä asia jäi vielä mainitsematta: tykätään molemmat hyvästä ruuasta, kakuista varsinkin ja sen sellaisesta. Nautiskellen huuhdellaan herkut alas hyvän viinitilkkasen kera.

Tervetuloa, Puna-Hilkka!

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)

07 Maalis 2017 23:29
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7