Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 11 Joulu 2018 01:31

Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
 Karttapohjia? 
Kirjoittaja Viesti
Ylihärmiö
Ylihärmiö

Viesti Karttapohjia?
Aina silloin tällöin kaipailee tyhjiä karttapohjia, joihin voisi Paintilla turata erilaisia asioita. Toistaiseksi olen lätkinyt juttuja valmiille kartoille, mutta sopivien ja pienellä puhdistamisella selviävien etsiminen on työlästä.

Onko kukaan ratkaissut tätä ongelmaa?

12 Maalis 2011 12:23
Profiili WWW
Pohtiva pohjalainen
Pohtiva pohjalainen

Viesti 
Tarkenna vähän millaisia pohjia tarkoitat:
- vain valtioiden rajat
- Suomi/Skandinavia/Euroopa/koko maailma

Itse olen Kansalaisen Karttapaikasta leikannut/liimannut, mutta ei ole mukavaa ajanvietettä!

20 Maalis 2011 00:12
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

Viesti 
Make kirjoitti:
Tarkenna vähän millaisia pohjia tarkoitat:
- vain valtioiden rajat
- Suomi/Skandinavia/Euroopa/koko maailma

Itse olen Kansalaisen Karttapaikasta leikannut/liimannut, mutta ei ole mukavaa ajanvietettä!

Minä olen mm. skannannut sopivia karttoja ja sitten puhdistanut ja muokannut Paintillä, eikä sekään ole hauskaa.

Tarkoitan tyhjää ja väritöntä maan osalta, vain vuoret sekä isot järvet ja joet olisi merkitty. Niitä aina näkee historiaa ja arkeologiaa yms. käsittelevissä kirjoissa, mutten tiedä mistä ne pohjat revitään.

20 Maalis 2011 02:06
Profiili WWW
SuuBaltti
SuuBaltti

Viesti 
Jaska kirjoitti:
Tarkoitan tyhjää ja väritöntä maan osalta, vain vuoret sekä isot järvet ja joet olisi merkitty. Niitä aina näkee historiaa ja arkeologiaa yms. käsittelevissä kirjoissa, mutten tiedä mistä ne pohjat revitään.

Maantieteilijöillä ainakin on tuohon valmiit ohjelmistot joista voi suoraan valita suunnilleen minkä alueen tahansa, merkitäänkö jokia/kaupunkeja/muita paikannimiä, jne. Luulisin että on tosin lisenssin takana.

Wikimedia Commons kannattanee tsekata jos vähän vähempikin kelpaa. Näyttäisi löytyvän esim. Suomen kuntarajakartta.

20 Maalis 2011 23:06
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

Viesti 
Pystynen kirjoitti:
Jaska kirjoitti:

Maantieteilijöillä ainakin on tuohon valmiit ohjelmistot joista voi suoraan valita suunnilleen minkä alueen tahansa, merkitäänkö jokia/kaupunkeja/muita paikannimiä, jne. Luulisin että on tosin lisenssin takana.

Wikimedia Commons kannattanee tsekata jos vähän vähempikin kelpaa. Näyttäisi löytyvän esim. Suomen kuntarajakartta.

Kiitos vinkistä!
Ja joo, tarkoitin tosiaan ilmaisia karttapohjia, tai vaihtoehtoisesti erittäin edullisia.

21 Maalis 2011 07:09
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 5 viestiä ]