Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 26 Syys 2018 00:40

Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
 Pohjoismaiset sinkut: suomalaiset rumia 
Kirjoittaja Viesti
Lipevä lappilainen
Lipevä lappilainen

Viesti Re: Pohjoismaiset sinkut: suomalaiset rumia
Jusarius kirjoitti:

Siitä olen samaa mieltä, etteivät ruotsalaiset naiset ole suomalaisia kauniimpia. Se on nimenomaan suurimmaksi osaksi myytti. Omat havainnot pyrkivät usein tukemaan ennakkokäsityksiä; muistiin jäävät paremmin ne tapaukset (naiset), jotka ovat myytin mukaisia. Ruotsalaiset itse vaalivat tätä käsitystä jopa suomalaisia itsensä vähättelijöitä enemmän. Olen itse nähnyt monta kertaa, miten suomalaisten ja ruostalaisten naisten vertailu aiheuttaa lähes poikkeuksetta hysteeristä naurua ruotsalaisnaisissa. "Eihän meitä voi edes verrata! Suomalaiset naiset ovat miesmäisiä ja rumia."

Eivät ole ruotsittaret kauniimpia, noin keskimäärin. Meikatumpia kyllä. Suomalaisten naisten nimittäminen miesmäisiksi saattaa muun ohessa johtua parista tosiasiasta: Nimittäin 50-luvulla kun suomalaisia alkoi suurehkoja määriä virrata Ruotsiin (työmarkkinoiden vapauduttua) saattoi suomalaisnaisissa olla enemmän rotevia kuin ruotsittarissa, mikä johtui naisten suuresta osuudesta fyysisesti raskaiden töiden tekijöissä, kun miehet olivat 40-luvulla pyssyhommissa. Toinen vaikuttava seikka oli 50-luvulla raskaana oleville naisille Suomessa jaettu lääke, jonka viimeistään 60-luvulla todettiin tekevän tytöistä poikamaisia.
Tämän tiedon lähde on sairaanhoitaja, joka kertoi synnyttäneensä poikamaisen tytön kyseistä lääkettä raskauden aikana nautittuaan. Että juuri se lääke oli syynä tyttären poikamaisuuteen, sen hän oli kuullut tuttavalta lääketieteen dosentilta.

08 Elo 2014 11:01
Profiili
^ Mielenkiintoista, tuollaisesta en ole aiemmin kuullutkaan. Mikähän lääke mahtoi olla kyseessä?

08 Elo 2014 21:18
Lipevä lappilainen
Lipevä lappilainen

JakomäenNeruda kirjoitti:
^ Mielenkiintoista, tuollaisesta en ole aiemmin kuullutkaan. Mikähän lääke mahtoi olla kyseessä?

Valitettavasti lääkkeen nimi jäi aikanaan kysymättä. Mutta tiedon saatuani olen yhdistänyt ko. lääkkeen vaikutuksen tapaamiini suomalaisiin 50-luvulla syntyneisiin poikatyttöihin. Niitä on muistissani jokunen.

Täysin avoimeksi on minulle jäänyt kyseisen lääkkeen käyttö Ruotsissa tai muissa maissa.

09 Elo 2014 16:25
Profiili
SuuBaltti
SuuBaltti

Kalevanserkku kirjoitti:
JakomäenNeruda kirjoitti:

Valitettavasti lääkkeen nimi jäi aikanaan kysymättä. Mutta tiedon saatuani olen yhdistänyt ko. lääkkeen vaikutuksen tapaamiini suomalaisiin 50-luvulla syntyneisiin poikatyttöihin. Niitä on muistissani jokunen.

Täysin avoimeksi on minulle jäänyt kyseisen lääkkeen käyttö Ruotsissa tai muissa maissa.

Oliskokohan tuo sama lääke selityksenä taannoisille DDR:n kuulantyöntäjättärille. :cool:

09 Elo 2014 20:54
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2