Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Marras 2018 00:14

Vastaa viestiin  [ 439 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Seuraava
 Pakolaiskriisi 
Kirjoittaja Viesti
Mettänpeikko
Mettänpeikko

Viesti Re: Pakolaiskriisi
Nykyinen kehitys on uskomaton. Sotia vaan syttyy, eikä yksikään sodan osapuoli ole joko halukas tai kykenevä lievittämään siviilien kärsimyksiä, vaan aina pyydetään apuun Eurooppaa (muutama painokelvoton sana). Merkel on tietenkin oikeassa siinä, että siviilejä tulee auttaa. On kuitenkin jo tullut selväksi etteivät itse mestarit pane tikkua ristiin tässä asiassa. Perimmäinen kysymys ei ole eurooppalaisten halu auttaa, vaan milloin tulee mitta täyteen näitä mestareita kohtaan.

Väinämöinen - R1a
Lemminkäinen - I1
Joukahainen - N

31 Elo 2015 23:07
Profiili WWW
Sutki savolainen
Sutki savolainen

Jaska kirjoitti:
putkonen kirjoitti:
koltti kirjoitti:
No nyt se (<-------koltti) alkoi itkemään.

Voi Kolli, sorry, Koltti kulta, älä itke! Anna kun täti vähän silittää!

Hankkikaa nuoret huone ja silitelkää siellä! PDT_Armataz_01_27 PDT_Armataz_01_12

Vain jos huoneesta poistetaan ensin kaikki teräaseet..

31 Elo 2015 23:19
Profiili
SuuBaltti
SuuBaltti

Kuva

31 Elo 2015 23:26
Profiili
Sutki savolainen
Sutki savolainen

Jaska kirjoitti:
Suomen kuvalehti väärintulkitsi rasistien määrän:
http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2 ... ien-maaran

http://www.kaleva.fi/jari/2015-08-08/

01 Syys 2015 10:00
Profiili
SuuBaltti
SuuBaltti

Jaha, Assad pyyti apua Putinilta ja tämä päätti auttaa. USA nokittaa kohta, mutta miten? EDIT ei siis välttämättä Syyriassa, mutta ehkä Ukrainassa?

http://www.zerohedge.com/news/2015-08-3 ... r-damascus

01 Syys 2015 11:45
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

sumu kirjoitti:
Jaska kirjoitti:
Suomen kuvalehti väärintulkitsi rasistien määrän:
http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2 ... ien-maaran

http://www.kaleva.fi/jari/2015-08-08/

Oliko sinulla mitään pointtia minun kirjoitukseeni liittyen?

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)

01 Syys 2015 21:53
Profiili WWW
SuuBaltti
SuuBaltti

putkonen kirjoitti:

Videon mirri taitaa olla juovuskissa.

01 Syys 2015 22:15
Profiili
SuuBaltti
SuuBaltti

aikalainen kirjoitti:
putkonen kirjoitti:

Videon mirri taitaa olla juovuskissa.

PDT_Armataz_01_12

Vasemmanpuoleinen punaturkki seuraavassa videossa ainakin tuntuu sellainen olevan PDT_Armataz_01_12 Jollei se olisi kolli, niin väittäisin sen muistuttavan Putkosta vähän ennen tai jälkeen Muinainen Suomi Foorumi-viestin lähettämistä. On nämä viestit kyllä melkein aina niin perusteellisesti aiheen vierestä PDT_Armataz_01_30

Kuva

01 Syys 2015 22:59
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

Isänmaallinen suomalainen haluaa lisää maahanmuuttajia
http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2 ... nmuuttajia

Lainaa:
Ikääntyvien kasvava osuus suhteessa työvoimaan johtaa jatkuvasti heikkenevään huoltosuhteeseen. Huoltosuhteen jatkuva heikkeneminen puolestaan merkitsee sitä, ettei Suomella ole enää varaa ylläpitää hyvinvointivaltiota. Elättäjien määrä on vuosi vuoden jälkeen pienempi kuin elätettävien määrä.

Tulevien hallitusten osana on menojen jatkuva ja toistuva leikkaaminen aina edellistä vaalikautta pienemmiksi, täysin riippumatta siitä, mitä puolueet lupailevat ennen vaaleja.

Parannetaanko huoltosuhdetta ottamalla enemmän maahanmuuttajia, joilla on vinoutunutta väestöpyramidia korjaava vaikutus, vai nostetaanko eläkeikää aluksi esimerkiksi 80 vuoteen ja myöhemmin vieläkin korkeammaksi? Mitään muita keinoja elättäjien määrän nostamiseksi suhteessa elätettävien määrään ei tietääkseni ole olemassa - eihän suomalaisia voida pakottaa tekemään enemmän lapsia.

03 Syys 2015 04:27
Profiili WWW
SuuBaltti
SuuBaltti

@ Jaska:

Ihan hyviä pointteja mutta mikä estää maahanmuuttajia vain kasvattamasta rakenteellista työttömyyttä? Ketäänhän ei saa syrjiä, siten että heidän insentiivinsä olisivat erilaiset kuin kantaväestöllä. EDIT ratkaisevan tärkeä taloudellinen huoltosuhde paranee siis hyödyntämällä maahanmuuttoa tilanteessa, jossa työehtosopimusten yleissitovuus poistuu jne. eli käytännössä työn hinta on painettu riittävän alas, tulonsiirtojen samalla laskettua, right? Suomessahan on jo nyt noin puoli miljoonaa työtöntä, joista moni haluaisi tehdä työtä, mutta työn hinta on liian korkea, että sitä kannattaisi teettää ja/tai yleinen heikko kysyntätilanne estää työllistymisen. Nykyisten tukien maksamiseen ei toisaalta muutaman vuoden päästä ole enää kohta varaakaan, Suomen valtion velanhoidon kallistuessa, kun luottokelpoisuus laskee.

Yleisen elinkustannustason on samalla laskettava näkyvästi. Jos maahanmuuttoa suositaan esim. tarjoamalla muuttajille halpoja asuntoja kantaväestön maksaessa niistä edelleen nykyisen järjettömän korkean hinnan, tuloksena on valtion legimiteettikriisi.

Kun maahanmuuttajat ovat aluksi kustannuserä, rasittaen EDIT siis alkuvaiheessa vain lisää valtiontaloutta, ylimenokausi pitänee vielä ehkä turvata eroamalla euroalueesta, hankkien näin kilpailukykyä.

Paljonko laitetaan ja tuleeko lahjapaperiin?

03 Syys 2015 08:30
Profiili
Sutki savolainen
Sutki savolainen

Paljon säästyisi rahaa jos miehet oppisivat lähtemään suorilta jaloilta niin kuin meillä Kolteilla on tapana. Helvettiäkö niissä saattokodeissa täytyy vuosikymmeniä lojua. Kuula kalloon ennen helvetin esikartanoa PDT_Armataz_01_37 Jaskan juttu oli muuten täyttä sontaa.

03 Syys 2015 10:10
Profiili
SuuBaltti
SuuBaltti

koltti kirjoitti:
Paljon säästyisi rahaa jos miehet oppisivat lähtemään suorilta jaloilta niin kuin meillä Kolteilla on tapana. Helvettiäkö niissä saattokodeissa täytyy vuosikymmeniä lojua. Kuula kalloon ennen helvetin esikartanoa PDT_Armataz_01_37 Jaskan juttu oli muuten täyttä sontaa.

... tai puolitotuus, vaikka tarkoitus oli varmasti ihan hyvä. No, voipa olla että kaikki sanottu tapahtuu joka tapauksessa: maahanmuutto kasvaa, palkat laskevat, tuet vähenevät ja markka palaa takaisin. Jäiköhän jotain pois listalta? Niin, se elinkustannustason lasku. Siihen on ehkä jo vähän vaikeampi uskoa.

03 Syys 2015 10:30
Profiili
Sutki savolainen
Sutki savolainen

Jos elintaso vähän laskee, niin sitten se laskee. Näyttää talouden pyörät siihen suuntaan menevän että se joka tapauksessa laskee tekee mitä tahansa. Sitä on ennenkin suomalaiset eläneet vähemmällä, 99% maailman väestöstä elää eurolla päivässä, turha meidän jumalten suosimien alkaa itkemään.

03 Syys 2015 10:37
Profiili
Sutki savolainen
Sutki savolainen

Ainakin tuon otsikon voisi Jaska korjata. Sehän nyt on selvä asia että isänmaan mies ei sieluansa muutamasta hopeakolikosta myy.

03 Syys 2015 10:54
Profiili
Mettänpeikko
Mettänpeikko

Kinaporin kalifi kirjoitti:
... tai puolitotuus, vaikka tarkoitus oli varmasti ihan hyvä. No, voipa olla että kaikki sanottu tapahtuu joka tapauksessa: maahanmuutto kasvaa, palkat laskevat, tuet vähenevät ja markka palaa takaisin. Jäiköhän jotain pois listalta? Niin, se elinkustanustason lasku. Siihen on ehkä jo vähän vaikeampi uskoa.

En halua provosoida, mutta minkäs mahtaa. Siis lehdet, Sanoman imperiumi etunenässä, vertaa irakilaisten, syyrialaisten, afgaanien ja somalien maahanmuuttoa karjalaisten sodan jälkeiseen evakkoon. Juuri nyt ajankohtaisesta pakolaisia käsittelevien uutiskommenttien sensuurista puheenollen tulee mieleen jonkinasteinen itsesensuuri PDT_Armataz_01_01 Mutta minkäs tällekään mahtaa.

Tästä päästään siihen illuusioon, josta oli puhetta Koltille eilen antamassani vastauksessa. Median tavoite ei ole pelkästään kertoa uutisia, vaan ohjata yhteiskunnallista keskustelua haluamaansa suuntaan.

Se pölinä mitä uutiskommenteissa käydään on toinen ongelma, ensimmäinen ongelma on median rooli ja valinnat. Uutisointi jakaantuu periaatteessa kolmeen lajiin: uutisointi, hölynpöly (suurin ryhmä) ja yhteiskunnallisen keskustelun ohjaus. Vain sinisilmäinen suomalainen uskoo esimerkiksi Sanoman sanoman olevan neutraalia, mutta edesmenneen Kansan Uutisten sanoman olleen puolueellista. Ongelma nykyään on ettei ole olemassa Kansan Uutisten tai Tiedonantajan aikaisia ideologialinjoja, eivätkä ihmiset nyt tiedosta median yhteiskunnallista sanomaa.

Väinämöinen - R1a
Lemminkäinen - I1
Joukahainen - N

03 Syys 2015 10:55
Profiili WWW
SuuBaltti
SuuBaltti

Sigfrid kirjoitti:
Median tavoite ei ole pelkästään kertoa uutisia, vaan ohjata yhteiskunnallista keskustelua haluamaansa suuntaan.

Näin asia näyttää olevan. Siksi on hieman erikoista että lehden tilaamisesta, pl. esim. Tiede-lehti, pitäisi maksaa. Mm. Sanoman kannattaisi ehkä tältä pohjalta jakaa HS osiin, joita voisi tilata erikseen. Itse en esimerkiksi halua maksaa asenneohjauksesta, mutta kohtuullisen neutraali tiedonvälitys ja auttavan objektiiviset analyysit kiinnostaisivat kyllä.

03 Syys 2015 11:19
Profiili
SuuBaltti
SuuBaltti

"Rahaa se vain on" oli yksi äidin lentävistä lauseista, kun tämä tarkoitti sitä, miten vähän merkitystä on rahalla ja materialla todella tärkeiden asioiden rinnalla. Ihmiset tosin alkavat jo narista, kun rahaa on aina vain vähemmän ja vähemmän omassa käytössä ja tästä seuraa vääjäämättä eripuraisuutta ja katkeruutta.

Tässä pakolaiskysymyksessäkään ei ole olennaista se, miten moneen osaan joudutaan varoja jakamaan ja paljonko ihmiset sen takia narisevat, vaan se, mihin se tulevaisuudessa vääjäämättä voi ja - valitettavasti - luultavasti johtaa: yleiseen rauhattomuuteen, kapinointiin, pahimmassa tapauksessa sisällissotaan vaikkapa malliin Jugoslavian hajoamissodat ja edelleen kaikkien osapuolien harjoittamiin etnisiin puhdistuksiin. Näihin asioihin verrattuna on laiha rahapussi jo aika pieni kärsimys.

Naiivilla Valo-ojalla tuntuu olevan optimistisia opetuslapsiakin. Kosmologi Mattsson kirjoittaa Tiede-lehdessä seuraavaa:
Lainaa:
"Tietotekniikan kehitys on tehostanut joukkotiedotusta ennennäkemättömästi. Niinpä kurjuuden, kärsimyksen ja vihan näkyvyys on räjähdysmäisesti kasvanut, samalla kun niiden esiintyvyys on verrattomasti vähentynyt. Nykytieteen synnystä lähtien yhteiskunta on edennyt kiihtyvästi parempaan suuntaan, kuten tähtitieteilijä Esko Valtaoja jäähyväisluennollaan muistutti.
Valtaojan esittelemiä kuvaajia katsoessa näyttää vahvasti siltä, että voitamme vihan järjellä. Jos olemme onnekkaita, vihalta työttömäksi jääneet hermoradat ottaa lopulta uusiokäyttöön rakkaus."

Ihan näin optimistinen en ainakaan minä pysty olemaan! Kukahan muuten mahtoi vielä vain jokunen vuosi sitten olla Syyrian Valtaoja, joka saarnasi olojen hyvyyttä. Ja sitten paukahti!

Näitä vähemmän naiiveja Mattsonin ajatuksia voisi soveltaa tämän pakolaiskeskustelun "lutherilaisiin" alkuasukkaisiin että mamuihin, joista suuri osa taitaa olla islaminuskoisia. Näissä kohdissa olen Mattssonin kanssa aika lailla samoilla linjoilla, mutta ne ovat selvässä ristiriidassa Valtaojan aikaisemman jutun lapsekkaan optimismin kanssa ja kertovat aika paljon hermoratojemme todellisesta nykytilastakin:

Lainaa:
Väärinkäsitys: Uskonto ei uhkaa yhteiskuntaa.

Uskonnon kavaluus piilee sen erityisasemassa, jota laeilla suojataan. Erityissuoja arvostelulta johtaa pahimmillaan siihen, että kokonaiset kansat uskovat myytteihin ja lakeihin, joita vain sairaimmat ja järjettömimmät voisivat kannattaa yksinään. Suomen tilanne on toki nykyisellään verrattain hyvä, etenkin suhteessa Lähi-itään, joka toimii varoittavana esimerkkinä uskonnon otteesta ihmiseen: siellä uskosta luopuminen on kielletty kuolemanrangaistuksen uhalla. "Tämän jykevämmin ei mikään meemi voi jatkuvuuttaan varmentaa. Lapsi saa uskonnon syntymälahjaksi eikä voi sitä menettää menettämättä samalla henkeään", kuten fyysikko Kari Enqvist osuvasti asian ilmaisee (Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat, s. 134).
    Lähi-idässäkin lymyää epäilijänsä, vaikka eivät virallisissa tilastoissa näykään. Tästä osoituksena biologi Richard Dawkinsin menestyskirjan The God Delusion (suom. Jumalharha) epävirallista arabiankielistä käännöstä ladattiin verkosta yli kymmenen miljoonaa kopiota, joista kolme miljoonaa Saudi-Arabiaan – maahan, jossa uskonnottomat on julistettu virallisesti terroristeiksi! Käännöksen on muuten tehnyt Ruotsissa asuva irakilainen Bassam Al-Baghdadi – maahanmuutolla on etunsa, vaikka niitä ei aina paikallisten ole helppo arvostaa.
    Väärinkäsitys 5: Uskonto ei uhkaa järkeä.

Suurena uskonpuhdistajana juhlittu Martti Luther ilmaisi asian kiertelemättä (englannista suom. Kimmo Pietiläinen): "Järki on uskon suurin vihollinen; se ei milloinkaan tule hengellisten asioiden avuksi, vaan yleensä se taistelee Jumalan sanaa vastaan ja kohtelee halveksien kaikkea, mitä Jumalasta tulee. - - Sen joka haluaa olla kristitty, tulee repiä silmät päästä järjeltään. - - Järki tulee tuhota kaikista kristityistä." Nämä sanat siis mieheltä, jonka nimeä valtionkirkkomme kantaa.
    Jyrkän juutalaisvastaisella propagandallaan Luther myös osaltaan kylvi sitä viljaa, joka natsien oli helppo myöhemmin niittää.
    Lutherilla oli kantansa myös tieteeseen: “Tämä typerys [Kopernikus] haluaa kumota koko tähtitieteen; mutta pyhä kirjoitus kertoo kuinka Joosua käski Auringon pysyä paikallaan, ei Maan". Nykyaikaisen tieteen synty tunnetaan kopernikaanisena vallankumouksena – aika hyvin typerykseltä! Järjessä on järkeä.
    Kun järki sokaistaan, kaikenkarvaiset uskonkauppiaat ovat äkkiä kukkarollasi.

Väärinkäsitys: Uskonto ei aiheuta pahaa, vaan pahat ihmiset väärinkäyttävät uskontoa.

Ihminen ei elä tyhjiössä, vaan käyttäytyminen määräytyy – fysiikan lakien ehdottomuudella – yksilön ja ympäristön vuorovaikutuksesta. Niinpä uskonnollisten julmuuksienkin aiheuttaja on aina sekä uskonto että siihen uskova ihminen yhdessä. Ihmistä emme voi emmekä halua poistaa, joten jo vahinkojenkin välttämiseksi kaikki turhat vaaratekijät on järkevintä poistaa ympäristöstä. Turhiin vaaratekijöihin lukeutuvat kaikki huonekalujen terävistä kulmista lähtien aina julmuuksiin yllyttäviin pyhiin kirjoituksiin.

Väärinkäsitys: Uskonnolliset terroristit ovat sisäsyntyisesti hulluja, jotka keksisivät oikeutuksen julmuuksilleen ilman uskontoakin.

Aivotutkija Sam Harrisin kirja Letter to a Christian Nation (suom. Kirje kristitylle kansalle) nosta esiin sen usein vaietun tosiasian, että monet terroristit ovat olleet vahvaa uskonnollisuuttaan lukuun ottamatta tavallisia perheellisiä. Tässä hieman mukailemani ote Harrisin kirjasta:

Syyskuun 11. päivän terroristit olivat korkeasti koulutettuja, keskiluokkaisia ihmisiä jotka eivät olleet poliittisen sorron kohteena. Sen sijaan he viettivät huomattavasti aikaa paikallisessa moskeijassaan puhumassa vääräuskoisten turmeluksesta ja marttyyreitä odottavista nautinnoista paratiisissa.

Monenko arkkitehdin ja insinöörin täytyy vielä lentää kaappaamansa matkustajakone pilvenpiirtäjän kylkeen, ennen kuin myönnämme että uskonnollinen väkivalta ei selity pelkästään koulutuksen puutteella, köyhyydellä ja politiikalla? Totuus, niin käsittämättömältä kuin se kuulostaakin, on tämä: vuonna 2014 henkilöllä voi olla riittävät varat ja äly rakentaa ydinpommi, ja silti uskoa että hänet palkitaan itsemurhaiskustaan ikuisella onnella paratiisissa. Tätä tosiasiaa maallistuneiden, suvaitsevaisten ja maltillisten on ollut hyvin vaikea ymmärtää ja hyväksyä. Heidän ymmärtämättömyydelle on yksinkertainen selitys: he eivät vain tiedä millaista on, kun todella uskoo pyhiin kirjoituksiin joka solullaan.

Jos ajattelet että terroristit eivät ole oikeita uskovia, niin huomaa, että oikeaa uskontoa ei ole olemassakaan.

Väärinkäsitys: Jos arvostelet pyhiä kirjoituksia, vihaat ja sorrat niihin uskovia ihmisiä.

Kaikkia ideoita saa arvostella, ankarastikin, kun sen tekee reilusti: asiakeskeisesti, rakentavasti, osuvasti, vääristelemättä ja henkilökohtaisuuksiin menemättä. Näiden ihanteiden mukaisesti pyrin arvosteluni ilmaisemaan. Arvostelu kannattaa aina kohdistaa itse tekstiin, eikä lukijan omaan tulkintaan. Rivien välistä lukiessa voi helposti unohtua mitä riveillä sanotaan.

Väärinkäsitys: Pyhien kirjoitusten arvostelu on jumalanpilkkaa.

Eikö se jos mikä ole jumalanpilkkaa, millaisena pyhät kirjat kuvaavat kaikkivaltiaaksi väitetyn olennon: ihmiskeskeisenä, ahdasmielisenä, kostonhimoisena, ihmisiä ja kansoja julmasti murhaavana, muiden seksielämästä pakonomaisesti kiinnostuneena tyrannina? Kuulostaa vahvasti peloistaan ahdistuneen ihmisen mielikuvitukselta.

Väärinkäsitys: Uusi testamentti tuomitsee selvästi Vanhan testamentin julmuudet.

Kunpa tuomitsisikin. Tässä Uuden testamentin otteita, jotka päinvastoin vahvistavat Vanhan testamentin sanoman:
    Jeesus ja laki (Matt. 5:17-20): Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Kristuksen tunnustaminen (Matt. 10:34-39): Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä. Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.
    Ei rauhaa, vaan riitaa (Luuk. 12:49-53): Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle – ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt! Mutta minut on kasteella kastettava – ja missä ahdistuksessa olenkaan, ennen kuin olen sen läpi käynyt! Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa! Tästedes saman perheen jäsenet ovat eri puolta: viidestä on kolme kahta, kaksi kolmea vastaan. Isä joutuu vastakkain poikansa kanssa, poika isänsä, äiti tyttärensä ja tytär äitinsä, anoppi miniänsä ja miniä anoppinsa kanssa.

Jeesus (tai hänen käsikirjoittajansa) osuu toki asian ytimeen: uskontomeemi on maailman suurimpia erottelevia voimia, koska sen eri mutaatiot asettavat kantajansa toisiaan vastaan. Ja mutaatioita syntyy aina, fysiikan lakien varmuudella. Usko on viime kädessä henkilökohtainen tunne ja siksi altis muuttumaan.
    Uskonsotien keskellä tieteelle tarjoutuu pelastajan rooli, sillä tiede etenee kohti objektiivisuutta, riippumattomuutta luontoa tutkivasta ihmisestä. Kun tehdään tiedettä, samaan tulokseen päädytään olivatpa tutkijat Amerikasta, Lähi-idästä tai Suomesta. Tiede yhdistää, minkä usko erottaa.
    Esitän vielä jokaiselle Raamattua (tai muuta pyhää teosta) ihmiskunnan arvokkaimpana kirjana pitävälle haasteen: koosta kirjasi parhaista paloista kokoelma, jota tervejärkisimmätkin skeptikot voivat hyvällä omallatunnolla levittää. Siitä saatan kirjoittaa myönteisen arvostelun.

http://www.tiede.fi/alue/rajankayntia/kategoria/meemit

03 Syys 2015 12:25
Profiili
SuuBaltti
SuuBaltti

Eri ideologioiden yhteentörmäyksiä ja näiden sisäistä solidarisuutta:

https://www.youtube.com/watch?v=_LsLYA5 ... ir+trinken

Ja alkuperäinen ryyppyremmi laulaa Karl Marxiksi: "Minkä kunniaksi haluamme ryypätä?"

03 Syys 2015 12:56
Profiili
Ylihärmiö
Ylihärmiö

koltti kirjoitti:
Ainakin tuon otsikon voisi Jaska korjata. Sehän nyt on selvä asia että isänmaan mies ei sieluansa muutamasta hopeakolikosta myy.

Eikö isänmaallinen ole sellainen, joka ajattelee oman maansa parasta?

Ongelmana on työpaikkojen jatkuva väheneminen, mistä syystä työllisten määrän kasvattaminen on erittäin haastavaa - sekä kantaväestön että maahanmuuttajien osalta. Tähän kun löytyisi ratkaisu...

Niin kauan kuin maahanmuuttajien työllisyysaste on matalampi kuin koko maassa, ei maahanmuuttokaan ratkaise taloudellisen huoltosuhteen heikkenemistä. Temppuja tarvitaan!

Taloustietävälle Kalifille kysymyksiä:

Mihin vedetään työn tuottavuuden raja? Mikä työ on vielä tuottavuuden puolella ja mikä ei enää ihan? Kuinka iso osuus työpaikoista pitää olla teollisuuden palveluksessa, että työ on yhteensä tarpeeksi tuottavaa?

Missä menee se raja, että on kannattavampaa pitää 2 byrokraattia tuottamattomassa työssä kuin toinen heistä tuottavassa työssä ja toinen työttömänä?

Tämä liittyy siihen, että maahanmuuttajien ympärille syntyy työpaikkoja, mutta hommalaisten mielestä nämä eivät ole "oikeita" työpaikkoja. Miten siis kansantalouden kannalta määritellään "oikea" työpaikka?

03 Syys 2015 17:53
Profiili WWW
Sutki savolainen
Sutki savolainen

Jaska kirjoitti:
koltti kirjoitti:

Eikö isänmaallinen ole sellainen, joka ajattelee oman maansa parasta?

Ongelmana on työpaikkojen jatkuva väheneminen, mistä syystä työllisten määrän kasvattaminen on erittäin haastavaa - sekä kantaväestön että maahanmuuttajien osalta. Tähän kun löytyisi ratkaisu...

Niin kauan kuin maahanmuuttajien työllisyysaste on matalampi kuin koko maassa, ei maahanmuuttokaan ratkaise taloudellisen huoltosuhteen heikkenemistä. Temppuja tarvitaan!

Taloustietävälle Kalifille kysymyksiä:

Mihin vedetään työn tuottavuuden raja? Mikä työ on vielä tuottavuuden puolella ja mikä ei enää ihan? Kuinka iso osuus työpaikoista pitää olla teollisuuden palveluksessa, että työ on yhteensä tarpeeksi tuottavaa?

Missä menee se raja, että on kannattavampaa pitää 2 byrokraattia tuottamattomassa työssä kuin toinen heistä tuottavassa työssä ja toinen työttömänä?

Tämä liittyy siihen, että maahanmuuttajien ympärille syntyy työpaikkoja, mutta hommalaisten mielestä nämä eivät ole "oikeita" työpaikkoja. Miten siis kansantalouden kannalta määritellään "oikea" työpaikka?

Jollakin aikavälillä pakolaisiin sijoitetu varat alkavat tuottaa http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/poli ... t-1.126680 Mutta se vaatii toki onnistunutta kotiuttamis politiikkaa.

03 Syys 2015 18:22
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 439 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Seuraava