18 Marras 2011 14:53
18 Marras 2011 15:22
19 Marras 2011 00:40
19 Marras 2011 03:05
Ealli kirjoitti:Englaland Saramëxik tulij? Soma. Ki englat tumtini, sän enampa juptakasän.
Kinaporin kalifi kirjoitti:Onnittelut hienosta suorituksesta. Näyttääköhän nykysuomi yhtä eksoottiselta ulkomaalaisen silmin?
20 Marras 2011 19:38
Jaska kirjoitti:Tun se pälapa savolaja ena-ema wolikit?
28 Marras 2011 23:00
29 Marras 2011 00:37
Pystynen kirjoitti:Hehehehe Jaska, aika repäisy.Kätevä opas myös (vaikka viilaamisen varaa varmaan onkin).
Eikö UPA:n [β] muuten kantauraliyhteyksissä vastaa pikemmin IPA:n [w]:tä? Jos kyseessä tosiaan on siis sama äänne kuin englannin /w/. (Ymmärtääkseni uralistiikassa bilabiaali/labiovelaari-aluetta ei ole kovin tarkasti perinteisesti eroteltu.)
Pystynen kirjoitti:(ja joo en aio yrittää viestiä tuota kantauraliksi, sori vaan)
29 Marras 2011 04:41
Jaska kirjoitti:Pystynen kirjoitti:Eikö UPA:n [β] muuten kantauraliyhteyksissä vastaa pikemmin IPA:n [w]:tä? Jos kyseessä tosiaan on siis sama äänne kuin englannin /w/. (Ymmärtääkseni uralistiikassa bilabiaali/labiovelaari-aluetta ei ole kovin tarkasti perinteisesti eroteltu.)
IPA:n [w] on soinnillinen labiaalinen velaariapproksimantti - en kyllä löydä perinteisestä uralilaisesta äänteestä mitään velaarista...
Jaska kirjoitti:Pystynen kirjoitti:(ja joo en aio yrittää viestiä tuota kantauraliksi, sori vaan)
Yllättävän nopeasti tuota sukukieltämme oppii, kannattaa printata vaikka jääkaapin oveen.
13 Tammi 2012 21:02
14 Tammi 2012 01:54
Thema kirjoitti:Mun wolijim ena mujapa sun têkima tumtija lewdajim. Mun karjalan käxli (em tumtim sen nimi kënta-käxliksi) juptam, wudji käxli mun wolim pänging ëktapa, pelkami e küti pingina. Wudji päjwän edina mun wolim juptapa kënta-käxli. (En yritä sen enempää ensimmäiseltä istumalta, sen verran vähän vasta kantauraliin ehdin tutustua, että tuossakin oli varmasti virheitä kyllikseen)
29 Syys 2012 17:19
29 Syys 2012 17:30
Kalevanserkku kirjoitti:Jos tuota noin sattuisi tulemaan maailmalla vastaan kantauralin puhujia, niin olisi kiva tietää kuinka tuo x-kirjain suullisesti tulostetaan eli äännetään. Onko se [ks] vai kenties jonkinlainen laryngaaliäänne tai kurkussa koriseva h?