putkonen kirjoitti:Koltti kirjoitti:Ovatko skandi-saagat itävaltalaista alkuperää?
Mistä tämän tempaisit? En tiedä, mistä olet idean skandisaagojen itävaltalaisesta alkuperästä saanut, mutta tässä tulee jotenkin tunne, että olet joillakin genetiikka/antropologia-foorumeilla törmännyt ehkä jopa juuri itävaltalaisiin keskustelijoihin ja piireihin, jotka vedättävät germaani-aatetta ja mielestään sen puhtainta olomuotoa, "skandigermaania" viikinkikultilla maustettuna, ja varsinkin Hallstadt-Nordid-ideaa (Hallstadt on Itävallassa) puhtaimpana arjalaisuutena, kotiinpäin. Puhtaana germaanina olohan on täällä eri kansojen sulatusuunissa (dinaarit, välimerentyypit jne.), Itävallassa, erityisen tärkeää.
Olen istunut iltaa tällaisten henkilöiden kanssa, no se oli silloin kun ei vielä keskusteltu aiheesta netissä, nokat vastakkain ja ollut vielä jatkoillakin (no kun olin niin naiivi, etten heti hoksannut, mistä on kysymys). Jatkoilla soitatettiin "Herra Schicklgruberin" puheista koottuja levyjä ja opeteltiin ulkoa tämän fraaseja. Putkosen pitkäraajaisuus ja sen kallo analysoitiin antropologian opiskelijoiden toimesta perusteellisesti ja päädyttiin siihen, että germaani on, tai tarkemmin sanottuna kolmevarttigermaani, mitä se yksi neljännes oli, sitä en enää muista. Ja mikä germaani-ala-laji, sitäkään en muista. Kuulemma hyvin kelvollinen jatkamaan germaanien ylvästä rotua. Voi helvetti! Kapakka oli muuten erään Burschenschaftin (opiskelijayhteisö miehille, en nyt löydä tähän hätään sopivaa suomennosta) kokoontumispaikan vieressä. Näitä Burschenschafteja on täällä useita ja monet niistä ovat ääriääriäärioikealla. Näillä on hienoja nimiäkin: Burschenschaft Teutonia, Burschenschaft Germania, Deutsche Burschenschaft (kuvassa) jne. Näissä oikeistoraadikaaleissa "miesopiskelijaklubeissa" vihkimisriittinä on jäsenten kaksintaistelu keskenään terien avulla ja mitä enemmän haavoja ja arpia sen johdosta saa naamaansa, sitä hienompaa.
Ja mitä kauemmaksi etelään mennään, ihan Itävallan eteläosiin asti, ja varsinkin Jörg Haider-vainajan Kärnteniin, niin sitä kovemmaksi muuttuu puhdasrotuisuuden korostus ja "slaavilaisen rodun" halveksinta. Tosin nämä "germaani"- ja "slaavi"-termit nyt sopisivat lähinnä kieleen eikä niinkään genetiikkaan.
Eli nämä samat itävaltalaistyypit ovat omimassa ihailemansa kulttuurin alkukotia itselleen ja skandisaagat sepustetaan Hallstadt-Nordidien tuotteiksi. Ymmärsinkö, Koltti, viestisi oikein? Tehdäänkös me nyt periaatteessa ihan sitä samaa? Koltti itäsuomalaiset juuret omaavana haluaa Kalevalan ja "suomalaisen kulttuurin" alkukodin "itselleen" Karjalaan ja me "puhtaat länsisuomalaiset" haluaisimme värittää suomalaisuusideaa jonkinasteisella germaanisuudella sekä omaperäisyydellämme ja vaadimme "kakun ja kunnian" "vanhempana ja alkuperäisempänä kulttuurina" itsellemme. Voiko tätä asiaa ylipäänsä ratkaista, oli sitten hyllyssä vaikka kilometrin verran kirjallisuutta aiheesta ja omaisi "sen ainoan oikean totuuden"?
Koltti kai heitti sarkasmia kun ei hyväksy karjalaisten vahvaa hämäläisyyttä.
Kukaan kai ei kiistä että karkeasti ilmaistuna kaksi imsu heimoa + ruotsit + saamet, tässä maassa nykyään muodostaa yhden kansan, se on kovimmassa mahdollisessa paikassa testattu ja se pitää.
Ei näistä aikajana tarkistuksista voi saada oikeita jakolinjoja aikaiseksi, uudet jakolinjat Suomen sisällä muodostuvat suhteessa Euroopan integraatioon.
Kertomasi varttigermaani nahkapökä pojista ei yhtään taas innosta minkään yhteisen identiteetin luomiseen Keski-Euroopan pöllöjen kanssa.
Meidän paikkamme itsenäisenä kansakuntana on lunastettu verellä ja luonnollinen viiteryhmämme on Itämeren kulttuuripiiri.