Karttapohjia?

Tänne kaikki mikä ei muualle sovi.

Karttapohjia?

ViestiKirjoittaja Jaska » 12 Maalis 2011 12:23

Aina silloin tällöin kaipailee tyhjiä karttapohjia, joihin voisi Paintilla turata erilaisia asioita. Toistaiseksi olen lätkinyt juttuja valmiille kartoille, mutta sopivien ja pienellä puhdistamisella selviävien etsiminen on työlästä.

Onko kukaan ratkaissut tätä ongelmaa?
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja Make » 20 Maalis 2011 00:12

Tarkenna vähän millaisia pohjia tarkoitat:
- vain valtioiden rajat
- Suomi/Skandinavia/Euroopa/koko maailma

Itse olen Kansalaisen Karttapaikasta leikannut/liimannut, mutta ei ole mukavaa ajanvietettä!
Make
Pohtiva pohjalainen
Pohtiva pohjalainen
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01 Maalis 2011 18:37
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Jaska » 20 Maalis 2011 02:06

Make kirjoitti:Tarkenna vähän millaisia pohjia tarkoitat:
- vain valtioiden rajat
- Suomi/Skandinavia/Euroopa/koko maailma

Itse olen Kansalaisen Karttapaikasta leikannut/liimannut, mutta ei ole mukavaa ajanvietettä!

Minä olen mm. skannannut sopivia karttoja ja sitten puhdistanut ja muokannut Paintillä, eikä sekään ole hauskaa.

Tarkoitan tyhjää ja väritöntä maan osalta, vain vuoret sekä isot järvet ja joet olisi merkitty. Niitä aina näkee historiaa ja arkeologiaa yms. käsittelevissä kirjoissa, mutten tiedä mistä ne pohjat revitään.
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja Pystynen » 20 Maalis 2011 23:06

Jaska kirjoitti:Tarkoitan tyhjää ja väritöntä maan osalta, vain vuoret sekä isot järvet ja joet olisi merkitty. Niitä aina näkee historiaa ja arkeologiaa yms. käsittelevissä kirjoissa, mutten tiedä mistä ne pohjat revitään.

Maantieteilijöillä ainakin on tuohon valmiit ohjelmistot joista voi suoraan valita suunnilleen minkä alueen tahansa, merkitäänkö jokia/kaupunkeja/muita paikannimiä, jne. Luulisin että on tosin lisenssin takana.

Wikimedia Commons kannattanee tsekata jos vähän vähempikin kelpaa. Näyttäisi löytyvän esim. Suomen kuntarajakartta.
Avatar
Pystynen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1302
Liittynyt: 22 Helmi 2011 22:45
Paikkakunta: Vandaalia

ViestiKirjoittaja Jaska » 21 Maalis 2011 07:09

Pystynen kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Tarkoitan tyhjää ja väritöntä maan osalta, vain vuoret sekä isot järvet ja joet olisi merkitty. Niitä aina näkee historiaa ja arkeologiaa yms. käsittelevissä kirjoissa, mutten tiedä mistä ne pohjat revitään.

Maantieteilijöillä ainakin on tuohon valmiit ohjelmistot joista voi suoraan valita suunnilleen minkä alueen tahansa, merkitäänkö jokia/kaupunkeja/muita paikannimiä, jne. Luulisin että on tosin lisenssin takana.

Wikimedia Commons kannattanee tsekata jos vähän vähempikin kelpaa. Näyttäisi löytyvän esim. Suomen kuntarajakartta.

Kiitos vinkistä!
Ja joo, tarkoitin tosiaan ilmaisia karttapohjia, tai vaihtoehtoisesti erittäin edullisia.
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10977
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02


Paluu Sekalainen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa