Esittäytymiset: kuka olet ja miksi päädyit tänne?

Tänne kaikki mikä ei muualle sovi.

ViestiKirjoittaja Taavetti » 20 Tammi 2012 23:00

Olen nähnyt kyseisen sukupuun tai yhden kopion siitä vaimoni äidin isän 100 vuotistapaamisessa Taivalkosken terveyskeskuksessa. Tuttu mies on piirtäjäkin, vaimoni serkku. Kovin monta tuttua en hetken tutkimisella havainnut, muutamia kyllä. Tarkempi tutkiminen ajan kanssa saattaisi näyttää enemmänkin tuttuja. Tuttuja sukunimiä näki vaimonikin, mutta tunnistettuja henkilöitä emme kohdanneet.

Vähäiset sukututkimisen aikani olen keskittänyt isäni sukuun, kun siltä puolelta en tiedä kovin läheisiä sukua tutkivia, niin yritän edes hiukan varmistuksia ja yhteyksiä saada.
Arvosta ja tutki vanhaa, niin voit ymmärtää uuttakin.
Avatar
Taavetti
Sutki savolainen
Sutki savolainen
 
Viestit: 645
Liittynyt: 16 Helmi 2011 14:42
Paikkakunta: puttaalainen

ViestiKirjoittaja Pystynen » 23 Tammi 2012 01:27

Jos sukutaustat kiinnostavat foorumilaisia, niin olen aika perusteellisesti sekasuomalainen. Kolmen sukupolven takaa löytyy 3/8 eteläpohjalaisia, 2/8 eteläkarjalaisia, 1/8 eteläsavolaisia (isälinja), 1/8 satakuntalaisia (äitilinja), 1/8 Uudenmaan ruotsalaisia. Asumuksellisesti 3. polven espoolainen. Ole tässä nyt sitten jostain kotoisin :P
Avatar
Pystynen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1302
Liittynyt: 22 Helmi 2011 22:45
Paikkakunta: Vandaalia

ViestiKirjoittaja Jaska » 27 Tammi 2012 04:50

Kiitokset itsensä esitelleille!

Parooni kirjoitti:Oikeastaan vain sotahistoria on sellainen osio joka ei hirveästi kiinnosta, ja sitähän tietenkin koulutiellä pakkosyötettiin riittävästi.

Sama juttu! Jotenkin en ole koskaan jaksanut kiinnostua maailmansodista, vaikka ne epäilemättä nyky-Suomen kannalta tärkeitä tapahtumia ovatkin. Juuriemme kannalta ne kuitenkin ovat aika merkityksettömiä...

Pystynen kirjoitti:Jos sukutaustat kiinnostavat foorumilaisia, niin olen aika perusteellisesti sekasuomalainen. Kolmen sukupolven takaa löytyy 3/8 eteläpohjalaisia, 2/8 eteläkarjalaisia, 1/8 eteläsavolaisia (isälinja), 1/8 satakuntalaisia (äitilinja), 1/8 Uudenmaan ruotsalaisia. Asumuksellisesti 3. polven espoolainen. Ole tässä nyt sitten jostain kotoisin :P

Olet yleissuomalainen. :)
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10971
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja jemi » 12 Maalis 2012 09:53

Jemi on muinainen hämäläinen, (kuhan)keittäjätär, kiinnostunut kaikesta vanhasta, myös kielistä.

Kerran kelopuusta kuului kummaa kuuhkailua: "Kunsjiojwa, kunjak! Kuxlik! Kuxti koxsij kusit, kuxti kunsjaj, kuxti küjin künchij, kuxsji-kuxti kuji-künjilij kuina künchit".

Tai jotakin tuohon tapaan. Lienee ollut uuttukyyhky, vai olisko ollut maahinen, metsänhenki tai peräti kantakielen haltija kyseessä?

---

...tai oikeestaan: haltia, eikä haltija...ja tarkemmin ajatellen kuukkeli on se lintu, mikä kantauralista tulee mieleen...sehän pudottelee paljon "ku"-tavuja, kujertelee, kulauttelee ja sihauttelee siinä sivussa. Niinkuin toistelisi "kuule!" aina välillä.
jemi
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Helmi 2012 14:24

Päivää kaikille.

ViestiKirjoittaja Gomorra » 07 Touko 2012 11:35

Tulin sivustolle, koska haluan tietää lisää. Olen lukenut foorumin posteja jo jonkin aikaa. Olen täysi harrastelija geenijutuissa.

Minun ftdna kit. on 212726 ja haluaisin tietää tarkemmin mihin sijoitun N1C1:den fylogeneettisessä puussa. Semargl on sijoittanut minut ryhmään PreNorthEurasian. Tilasin testit L1022 ja L1025(kokeilu!?).

Isän kit. on 235105. Y-Dna 67 tulokset tulevat kesäkuussa. Upgreidasin testin arvoon Y-Dna 111. Otin laskulla joten sitä ei ole vielä batch:tty. Haluan tietää DYS 552 arvon.

Terve vaan kaikille!
Gomorra
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Touko 2012 11:07

Re: Päivää kaikille.

ViestiKirjoittaja HMV » 07 Touko 2012 20:38

Gomorra kirjoitti:Tulin sivustolle, koska haluan tietää lisää. Olen lukenut foorumin posteja jo jonkin aikaa. Olen täysi harrastelija geenijutuissa.

Minun ftdna kit. on 212726 ja haluaisin tietää tarkemmin mihin sijoitun N1C1:den fylogeneettisessä puussa. Semargl on sijoittanut minut ryhmään PreNorthEurasian. Tilasin testit L1022 ja L1025(kokeilu!?).

Isän kit. on 235105. Y-Dna 67 tulokset tulevat kesäkuussa. Upgreidasin testin arvoon Y-Dna 111. Otin laskulla joten sitä ei ole vielä batch:tty. Haluan tietää DYS 552 arvon.

Terve vaan kaikille!


Tervehdys vanhalle kaverille. Olen viime aikoina jättänyt nettikeskustelun vähemmälle mutta kenties intoudun uudelleen :)
HMV
Ujo ugri
Ujo ugri
 
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Maalis 2011 13:57

ViestiKirjoittaja Gomorra » 07 Touko 2012 21:01

En mää nyt niin vanha ole! Mukava tavata :D
Gomorra
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Touko 2012 11:07

ViestiKirjoittaja Kinaporin kalifi » 07 Touko 2012 21:07

Gomorra kirjoitti:En mää nyt niin vanha ole! Mukava tavata :D

Viittaako Gomorra muuten esi-isiesi Perniöön? Jos viittaa, vihjaatko silloin epäsuorasti että Sodoma olisi sitten vaikkapa Kemiö, siinä vieressä?
Avatar
Kinaporin kalifi
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 6925
Liittynyt: 14 Helmi 2011 19:18

ViestiKirjoittaja Gomorra » 08 Touko 2012 08:58

Heh. Ei nyt sentään. Suurempi metafora...

Meidän ruotsin maikalle silloin ysikympin vaihteessa Kemiö oli taivas. Mulle se tais olla Sodoma.

Että terve vaan kalifi.
Gomorra
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Touko 2012 11:07

ViestiKirjoittaja Kinaporin kalifi » 08 Touko 2012 09:17

Gomorra kirjoitti:Heh. Ei nyt sentään. Suurempi metafora...

Meidän ruotsin maikalle silloin ysikympin vaihteessa Kemiö oli taivas. Mulle se tais olla Sodoma.

Että terve vaan kalifi.

Kiitos tarkennuksesta, liikun seudulla sen verran usein että paikallistuntemuksesi on arvokasta.
Avatar
Kinaporin kalifi
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 6925
Liittynyt: 14 Helmi 2011 19:18

ViestiKirjoittaja Gomorra » 08 Touko 2012 13:19

No mitäs sä siellä käyt hääräämässä? No sen verran tiedän että Teboillilta oikealle ja sitten täyskäännös takaisin :D

Mulle selvis tossa että ennustettu äitilinjani on Normannilinja. Se olis jo hyvin riittänyt, mutta tuli toi Rurik.

Oon hyvin skeptinen asian suhteen, mutta eihän kukaan kiellä testaamasta :D

Ja syy miksi tulin palstalle on Jaska ja Väyrynen. Toki Jaskan kielen käyttö eräällä toisella palstalla on ollut hyvin kärkevää 8-)

Eli Aloha Jaska ja Väyrynen. Todelliset Suomalaiset entusiastit+muut innokkaat.
Gomorra
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Touko 2012 11:07

ViestiKirjoittaja Jaska » 08 Touko 2012 13:41

Gomorra kirjoitti:No mitäs sä siellä käyt hääräämässä? No sen verran tiedän että Teboillilta oikealle ja sitten täyskäännös takaisin :D

Mulle selvis tossa että ennustettu äitilinjani on Normannilinja. Se olis jo hyvin riittänyt, mutta tuli toi Rurik.

Oon hyvin skeptinen asian suhteen, mutta eihän kukaan kiellä testaamasta :D

Ja syy miksi tulin palstalle on Jaska ja Väyrynen. Toki Jaskan kielen käyttö eräällä toisella palstalla on ollut hyvin kärkevää 8-)

Eli Aloha Jaska ja Väyrynen. Todelliset Suomalaiset entusiastit+muut innokkaat.

Tervetuloa minunkin puolestani!
Minun kielenkäyttöni on tosiaan monellakin palstalla kärkevää - tyhmähän saa toki olla muttei typerä! :) Eli siinä ei ole mitään pahaa ettei tajua tai ymmärrä, mutta siinä on paljonkin pahaa, että kieltäytyy ymmärtämästä vain koska haluaa uskoa toisin. Ja miten ihminen voisi tajuta typeryytensä, ellei siitä hänelle mainittaisi? Velvollisuuteni lähimmäisenä on tietysti opastaa tovereitani itsetuntemuksen tielle. :hori:

Rohkaisen täällä ihmisiä luopumaan toiveajattelusta ja kohtaamaan todellisuuden sellaisena kuin kulloisetkin tieteelliset tulokset sen esittävät. Niille, jotka eivät tätä todellisuutta kestä vaan viihtyvät mieluummin toiveajattelussa ja fantasioissa, suosittelen Hermeetikko/Sinikivi-foorumia. :nonii: Kaikille on paikkansa!
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10971
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja Kinaporin kalifi » 08 Touko 2012 14:42

Gomorra kirjoitti:No mitäs sä siellä käyt hääräämässä?

Småpyslaan sitä mikä mieleen juolahtaa, vapaa-ajalla. Joskus en tee mitään.
Avatar
Kinaporin kalifi
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 6925
Liittynyt: 14 Helmi 2011 19:18

ViestiKirjoittaja Gomorra » 08 Touko 2012 15:03

Askartelu tai hääräily on ok. Olen ollut jo pitkään poissa seuduilta. Vanhempia käyn katsomassa ja muutamaa ystävää.

Suullinen tarina kertoo(Isän puoli), että olemme kotoisin saaristosta. Sukunimi on vaihdettu suomenkieliseksi ja olen suomenkielinen Finno-Ugri! Ugh.
Gomorra
Hiljainen hämäläinen
Hiljainen hämäläinen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Touko 2012 11:07

ViestiKirjoittaja jaffa » 18 Touko 2012 23:57

Hei vaan kaikki, olen Jari Jaanto ja lempinimeltäni jaffa. Olen informaationarkkari :).

Olen valmistunut luonnontieteen kandidaatiksi tietojenkäsittelytiede pääaineena ja matematiikka sivuaineena, Helsingin yliopistolta. Opiskelen itseäni juuri diplomi-insinööriksi mediatekniikkassa Aalto-yliopistossa. Tämän lisäksi luen ihmisen aivoihin aallossa liittyviä asioita. Tavoitteena olisi myös ehtiä lukemaan tähtitiedettä jonkunverran. Biotieteet ovat alkaneet kiinnostaa nyt viimeaikoina, etenkin niiden lähestyessä tietojenkäsittelytiedettä.

Olen ollut kiinnostunut historiasta jo pitkään. Lukiossa luin 9 kurssia keskiarvossa 9. Sukututkimusta on tullut harrastettua n. vuoden verran, ja syvensin kiinnostustani juuri tilaamalla geenitutkimuksen 23andme.com:n kautta. Tälle forumille päädyin kun googletin äitilinjaani. Olen vielä geenitutkimusasioissa aloittelija, mutta paras tapa tutustua asiaan on lähteä tutkimaan itseään :).

Myös avaruus ja maailmankaikkeuden koostumus on ollut lapsesta asti lähellä sydäntä. Samoin kielitieteet, etenkin kielien evoluutio kiinnostaa. Voisin oikeastaan kuvata tiedonjanoani sekä tiedeharrastuksiani siten, että yritän saada jonkinlaista kokonaiskuvaa tästä kaikesta mitä täällä on ja tapahtuu :).
-jaffa
Avatar
jaffa
Ujo ugri
Ujo ugri
 
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Touko 2012 22:51
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Jaska » 19 Touko 2012 00:28

Tervetuloa, aikamoisen laajat kiinnostuksen kohteet sinulla! :shock:
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10971
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

ViestiKirjoittaja jaffa » 19 Touko 2012 00:33

Jaska kirjoitti:Tervetuloa, aikamoisen laajat kiinnostuksen kohteet sinulla! :shock:


Joo se tuntuu koituvan ongelmaksi, kun maailma on liian täynnä kaikkea kivaa :). Menee vähän kausiluontoisesti, tulee keskityttyä viikko pari yhteen asiaan aina kerrallaan ja sitten palattua myöhemmin.
-jaffa
Avatar
jaffa
Ujo ugri
Ujo ugri
 
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Touko 2012 22:51
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Pystynen » 19 Touko 2012 18:53

jaffa kirjoitti:Voisin oikeastaan kuvata tiedonjanoani sekä tiedeharrastuksiani siten, että yritän saada jonkinlaista kokonaiskuvaa tästä kaikesta mitä täällä on ja tapahtuu :).

Kuulostaa aika tutulta. Itsekin olen tässä yhden alan kandi (samalta kampukseltakin, joskin kemian puolelta), toisen alan opiskelija (matematiikan), ja puolentusinan muun harrastelija. Renessansseilu kunniaan! Ja tervetuloa! :sille:

Oma kieli- ja muu historiallinen innostukseni on kyllä lähtenyt enemmälti vauhtiin vasta opiskeluaikana, lukiossa menin vielä melkein pelkällä matikkaluonnontiedelinjalla ja voi sanoa että myös historiallisessa kielitieteessä sen tietty eksaktius on ollut hyvä "sisäänheittotarjous".
Avatar
Pystynen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 1302
Liittynyt: 22 Helmi 2011 22:45
Paikkakunta: Vandaalia

ViestiKirjoittaja aikalainen » 20 Touko 2012 17:06

Pystynen kirjoitti:Kuulostaa aika tutulta. Itsekin olen tässä yhden alan kandi (samalta kampukseltakin ...

Onko tullut kampuksella vastaan tyyppiä, jolla on päässään nuttura ja 3D-lasit? :)
aikalainen
SuuBaltti
SuuBaltti
 
Viestit: 2103
Liittynyt: 27 Maalis 2011 13:22

ViestiKirjoittaja Jaska » 21 Touko 2012 07:00

Ja täällä onkin näköjään polkaistu käyntiin luonnontieteilijäin kokoontumisajot! :shake: :)
~ "Per aspera ad hominem - vaikeuksien kautta henkilökohtaisuuksiin" ~

Y-DNA: N1c1-YP1143 (Olavi Häkkinen 1620 Kuhmo? >> Juhani Häkkinen 1816 Eno)
mtDNA: H5a1e (Elina Mäkilä 1757 Kittilä >> Riitta Sassali 1843 Sodankylä)
Avatar
Jaska
Ylihärmiö
Ylihärmiö
 
Viestit: 10971
Liittynyt: 14 Helmi 2011 04:02

EdellinenSeuraava

Paluu Sekalainen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa